Aviseringar
Rensa alla

Gårdagens partiledardebatt


mens
 mens
Ämnesstartare

Tråd kanske finns men jag fann den ej och denna är säkert jättemkt bättre ändå tihi.
Såg ni den? Vilka var höjdpunkterna? Vem var snyggast? Etc.
Ni som ska se den sedan ska ej rösta innan ni sett, därav avsaknaden av svarsalternativ för er (innan någon påpekar detta).

http://www.svtplay.se/video/4078551/agenda/agenda-partiledarbebatt-inkl-for-och-eftersnack


   
Citera

Kollade inte på hela, sov istället men Jimmie fick inte prata alls som jag fick se. Jonas var den bästa tycker jag.. Galen


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Vill att någon ska ta upp infektionsrisken i och med flyktingkrisen. Känner mig så elak som tycker så men vi måste skydda så många som möjligt. De måste ju testas, undersökas och om nödvändigt sättas i karantän om de är sjuka med virus vi ej har här.


   
SvaraCitera

Jag tyckte ändå att Jonas lyckades rätt så bra. Varken Fridolin eller Löven lyckades med något vettigt.


   
SvaraCitera

Har ej sett, kommer ej att se


   
SvaraCitera

Jag undrar fortfarande vad Ebba Busch menar med Sveriges 500 år av lyckats unionsamarbete innan alliansfriheten. Refererar hon till Kalmarunionen, Karl XII? Är hon en MÖP?


   
SvaraCitera
Exner

mens:
Vill att någon ska ta upp infektionsrisken i och med flyktingkrisen. Känner mig så elak som tycker så men vi måste skydda så många som möjligt. De måste ju testas, undersökas och om nödvändigt sättas i karantän om de är sjuka med virus vi ej har här.

Inte elakt. Fullt rimligt ställningstagande.


   
SvaraCitera

mens:
Vill att någon ska ta upp infektionsrisken i och med flyktingkrisen. Känner mig så elak som tycker så men vi måste skydda så många som möjligt. De måste ju testas, undersökas och om nödvändigt sättas i karantän om de är sjuka med virus vi ej har här.

Exner:

Inte elakt. Fullt rimligt ställningstagande.

Vilka virus är det vi bör frukta? Dödsförkylningar? Hur många har blivit smittade av mystiska virus?


   
SvaraCitera

Såg Wallanderfilmen på TV4 i går kväll istället men ska se reprisen som kommer i TV2 vid midnatt ikväll istället. 


   
SvaraCitera

Tyckte det var den bästa partiledardebatten någonsin. Kan iofs bero på att jag har skaffat ny TV och råkade få in subs från en helt annan kanal ...

12068910_10153066400096540_7633481372057


   
SvaraCitera

Mycket gladMycket gladMycket glad


   
SvaraCitera
Exner

Punda:

Vilka virus är det vi bör frukta? Dödsförkylningar? Hur många har blivit smittade av mystiska virus?

HIV


   
SvaraCitera

Exner: HIV

Vet inte hur frekvent just HIV är i arabländerna men i Afrika är det ju mer än var tionde som är HIV-smittad i vissa länder.


   
SvaraCitera

Exner:

HIV

Tror snarare att just HIV är mindre utbrett hos de som kommer hit om du jämför med svenskar.


   
SvaraCitera
Exner

Scooby-Doo:

Vet inte hur frekvent just HIV är i arabländerna men i Afrika är det ju mer än var tionde som är HIV-smittad i vissa länder.

Punda:

Tror snarare att just HIV är mindre utbrett hos de som kommer hit om du jämför med svenskar.

Specifikt folk från Mellanöstern lär i mycket låg utsträckning ha HIV. Inte de från Afrika söder om Sahara, dock, som Scob säger.


   
SvaraCitera