Aviseringar
Rensa alla

Gary Moore


Ämnesstartare

wtfpwn:

Hans röst dominerar Amy lee's röst i mina öron samt Gary's solo är enormt.

Amy Lee är sångerskan i Evanesence. Sångerskan i Nightwish heter Tarja
Turunen.
Men jag håller med om att Garys version av over the hills and far away är bättre, skönare feeling och sånt skit. Så var han ju fett snygg i den videon[wink][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Army_Reserve:

Wild Frontier, Take a little time, Johnny Boy, Empty Rooms, Crying in the shadows, Strangers in the darkness,Always gonna love you, Over the hills är alla riktigt goa. Nuclear attack är också bra.

You got it all!

MIKÄL:

Still Got the Blues frågetecken 🙂

Skapligt bra! bland de bäst ablues låtarna jag känner till. Dock så är hans rocklåtar 10x bättre!

BeachBabe_Hollywood:

Jag lovar att innan jag fyllt 15(fyller 14 i år) ska jag hunnit gå på åtminstonde en av hans konserter.

Ett riktigt fan! det tråkiga är att han kör väl bara blues på sina konserter? eller är jag helt ute och cyklar?

Army_Reserve:

Word Brotha! Bara gitarrkretsar o gamlingar vet vem Gary är

Varför ska så få, ha så bra musiksmak? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BeachBabe_Hollywood:

Amy Lee är sångerskan i Evanesence. Sångerskan i Nightwish heter Tarja
Turunen.

Aja! Jag är inte så 'inne' när det kommer till skitmusik men ändå 🙂

BeachBabe_Hollywood:

Men jag håller med om att Garys version av over the hills and far away är bättre, skönare feeling och sånt skit. Så var han ju fett snygg i den videon

<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtfpwn:

Tråkigt dock att de flesta vet bara om Nightwish's cover på den.

Töntar!

Gary gör absolut sin egen låt bäst. Jag älskar den! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avancerad:

Gary gör absolut sin egen låt bäst. Jag älskar den!

Värmer mig! <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtfpwn:

Ett riktigt fan!

Jepp, jag blir desperat om jag inte lyssnar på nån av hans låtar varje dag. Det räcker med ett solo eller liknande för att jag ska bli nöjd. Resten är en bonus.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtfpwn:

det tråkiga är att han kör väl bara blues på sina konserter? eller är jag helt ute och cyklar?

Jag både tror och hoppas att du är ute och cyklar nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BeachBabe_Hollywood:

Jepp, jag blir desperat om jag inte lyssnar på nån av hans låtar varje dag. Det räcker med ett solo eller liknande för att jag ska bli nöjd. Resten är en bonus.

Gary's solos är så gudomligt bra. Kommer ihåg när jag fick tips av en i bandet att jag skulle köpa "WE WANT MOORE" albumet. Det räckte med första låten.. sen var jag helt förälskad i han.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara hört over the hills och empty rooms. Men dom äger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shearer:

Har bara hört over the hills och empty rooms.

Hmm, du borde seriöst ta och ladda ner nåra fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nightwish' cover på Over The Hills and Far Away är en av de värsta covers jag hört, ärligt talat. Fruktansvärt dålig, är den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wtfpwn:

favoritlåt?

Jag har ingen speciell favorit låt, men det finns ju dom som man gillar bättre än andra. Av dom jag har hört är några exempel: Over the hills and far away, Empty rooms, Murder in the skies, Out in the fields, Seperate ways, Crying in the shadows, Johnny boy, Wild frontier, run for cover, Thunder rising, Still got the blues och många fler. Sen älskar jag såklart alla Thin Lizzy låtar, både med och utan Gary.
[love][love]
[love][love] Check out how f*cking snygg han va!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Epic_:

Nightwish' cover på Over The Hills and Far Away är en av de värsta covers jag hört, ärligt talat. Fruktansvärt dålig, är den.

Den är rätt okej enligt mig. Men inget kan ju slå originalet. Det enda riktigt dåliga med covern är att hon uttalar orden helt fuck´t up!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte komma på ens en enda sak med covern jag gillar. Den är bara ett praktmisslyckande. Nightwish-gitarristen ger inte Gary rättvisa för hans solo i låten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo! Jag glömde en låt. I och för sig skrev jag inte alla favoriter, men den här låten är alldeles för bra för att hoppa över. Wishing Well. En gammal Free låt från början, men han gör den så himla bra!


   
SvaraCitera