Aviseringar
Rensa alla

Gått ner i vikt...


Ämnesstartare

Hej, jag brukade väga 80kg och är nu nere på 60, jag är 170cm lång. Rent teoritiskt är detta hälsosamt och allt, bara det att jag har kvar fett på magen? Dock inget på benen eller andra delar av kroppen. Vad borde jag göra, jag lär behöva gå i undervikt för att gå bort dem ju :S

Jag är kille btw.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fabianmysig:

Vad borde jag göra, jag lär behöva gå i undervikt

På vilket sätt har du gått ner i vikt? Hur lång tid tog det?

Det är ungefär hundra faktorer inblandade, så det är jättesvårt att svara på. Man kan inte punktförbränna fett, men att bygga upp mer muskler i magen ger den en snyggare form och i slutändan kommer det förmodligen att förbrännas om du tränar hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gått ner allt relativt snabbt, nog ett 6-10 månader. Genom att styrketräna, springa, gå och äta rätt


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skönhet, Utseende och Mode


   
SvaraCitera

Om det nu är så att det där fettet på magen (nedre delen?) är den sista fettbildningen du har, så ska det nu vara dags för den också att försvinna om du...
1) ... fortsätter ditt nya nyttiga liv och allmän träningen. Det är ju det nästa som måste gå, när inget annat finns att bränna bort
2) ... sätter in extra tuff och långvarig magmuskelträning.

Man vet nämligen numera att det faktiskt går att delvis punktförbränna. Fettförbränningenseffekten ökar med 8-10 % på de ställen man tränar extra mycket och länge, något som magmusklerna (som består av lite andra fibertyper än andra muskler) tål väldigt väl.

Kör mycket benlyft, bl.a. dips mellan 1 och 3 dm över golvet, halvcirkla fötterna fr. 1 dm till vänster till 3 dm i mitten, ned till 1 dm till höger - fram och tillbaka, fran och tillbaka. - Gärna varje dag. Magmuskslerna tål det.
Och med kraftigare muskler märks också på det viset ev. fett mindre.

Storstilat av dej f.ö. att ha gått ned så mycket. Klart som f-n att du fixar resten också!


   
SvaraCitera

Fabianmysig:

jag lär behöva gå i undervikt för att gå bort dem ju :S

ja? och det är inget fel med det. låt inte samhällets tjockisideal tvinga dig att ha en kropp du inte gillar[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolutabs:

Man vet nämligen numera att det faktiskt går att delvis punktförbränna. Fettförbränningenseffekten ökar med 8-10 % på de ställen man tränar extra mycket

Däremot förbränns resten av kroppen nästan lika väl, man ska inte träna enbart magen för mycket, då måste man kombinera med bl.a rygg och så blir förbränningen i slutändan ganska utjämnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får väl bli en hel del magträning, jag kör just nu 50 sit-ups samt runt 200 roller-slide drag om dagen. (Också benlyft någon gång var tredje dag, får köra varje istället... är relativt fin på att träna snabbt har jag märkt då jag fått biceps på en månad i princip) - märkvärdiga sådana. Aja tack för svaren, är väldigt tacksam 🙂


   
SvaraCitera

Rätt kost och rätt träning. Och allt bör lösa sig naturligt. [bigsmile]


   
SvaraCitera

gugge [sad] du är bara läskig.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

ja? och det är inget fel med det.

Precis, undervikt är hälsosamt som fan.


   
SvaraCitera

absolutabs:

Fettförbränningenseffekten ökar med 8-10 %

Hur stor är ökningen jämfört med andra delar av kroppen då?


   
SvaraCitera

hjortpojken:

gugge [sad] du är bara läskig.

mediakatt:

Precis, undervikt är hälsosamt som fan.

MEN VAR INTE JÄTTESERIÖS KANSKE[blush][blush]


   
SvaraCitera

Trrrrrrhhh


   
SvaraCitera

Fabianmysig:

Vad borde jag göra

Träna magmusklerna. Magen ser fastare ut då.


   
SvaraCitera