Aviseringar
Rensa alla

Gått ner i vikt...


Ämnesstartare

Har en fråga till faktiskt, min mage var obviously större förut och där med något mer utdraget skinn. Spänner jag magen är den stenhård, bara att det ligger ett lager över som jag kan dra åt alla håll, typ glider på (Skinn och fett) Men jag skulle nog ta en relativt bra knytnäve och ta det med magmusklerna, kommer detta dra ihop sig med tiden, isåfall hur fort?

(Har också skinn jag kan dra 5-7cm ut runt hakan, hade en riktig dubbel där förut. Det syns inte, men det vore trevligt att veta att jag inte kommer kunna skrämma folk med att dra i det hela livet xD)


   
SvaraCitera

farbror gugge:

MEN VAR INTE JÄTTESERIÖS KANSKE

Undanflykter [no-no]


   
SvaraCitera

det är finare att ha lite fett på magen än ingenting alls


   
SvaraCitera

farbror gugge:

låt inte samhällets tjockisideal tvinga dig att ha en kropp du inte gillar

[bigsmile]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

ja? och det är inget fel med det. låt inte samhällets tjockisideal tvinga dig att ha en kropp du inte gillar[no-no]

Men asså Gugge,

farbror gugge:

sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gugge är krääääzy 🙂


   
SvaraCitera

Aha! Du har gått ned så fort i format innanför skinnet, att detta inte har hunnit med riktigt att minska ned sej. Men allteftersom skinnet förnyar sig kommer det att anpassa sej till ditt nya, mindre format.

Vad menar du med "jag skulle nog ta en raltivt bra knytnäve och ta det med magmusklerna".
Det låter väldigt bra, om du menar liksom boxning mot magen, s.k. gutpunching? Se på Youtube om detta och testa det gärna.
Går att göra på sej själv men det är rätt värdelöst. Bäst med en kompis som småboxar måttligt först för att öka trycket litet sedan. I trycket mellan näven och dina (hårda? - grattis i så fall!) magmuskler får huden en rejäl massage som kan stimulera den till snabbare uppfräschning.

(Rrekommenderar dock icke boxning mot hakan!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har provat att dra slag mot magen själv, känns knappt när jag spänner så någolunda med magmuskler borde jag ha.

Samt när jag ligger ner och böjer mig uppåt sugs allt på magen ihop till en stor kulle i mitten, ingen aning varför men det är stenhårt under. Tack för svaret 🙂


   
SvaraCitera

jag håller med gugge


   
SvaraCitera

mediakatt:

Undanflykter [no-no]

vad flyr jag ifrån menar du?![no-no]

internet:

jag håller med gugge

[love]


   
SvaraCitera

Fabianmysig! - Fortsätt ditt nya sunda liv och träna vidare allmänt - plus kör magen extra som jag rekommenderat.

"Bullen" är nog lika mycket överbliven hud som kvarvarande fett. Båda ska absolut minska med tiden och träningen. Det kan dock dröja 3-4 månader, eftersom kroppen behöver tid för att anpassa sig till sitt nya format - du har ju gått ned rekordmycket på rekordtid! (Du har tydligen stark karaktär)

Om magmusklerna är så hårda, borde du, om du inte redan kan se en 6- eller 8-pack, så åtminstone känna det!?


   
SvaraCitera

farbror gugge:

vad flyr jag ifrån menar du?!

Kritik [no-no]


   
SvaraCitera

Fabianmysig:

Gugge är krääääzy 🙂

ne!

mediakatt:

Kritik [no-no]

ah jag är sån[blush][blush]


   
SvaraCitera

alltså.
undervikt är väl inte direkt ohälsosamt om du bara väger lite under :s men om du väger typ 40 kg på 180 cm så är det ju lite väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolutabs:

Om magmusklerna är så hårda, borde du, om du inte redan kan se en 6- eller 8-pack, så åtminstone känna det!?

Japp, drar jag fingret ner känner jag guppen. Väldigt härligt faktiskt, 3-4 månader säger du... Vilken tid det tar då... Aja, får väl vänta då. Hur menar du karaktär? 🙂 Tack för svaren


   
SvaraCitera