Aviseringar
Rensa alla

Gått 3 veckor snart i den nya gymnasieskolan, Tips angående vänskap?


Ämnesstartare

Hej! 

Har gått 3 veckor nu o trivs bra! Går med 2 killar på rasterna och har pratat eller sagt minst 1 mening till alla i klassen. Jag är med dessa killarna på rasten och sitter med dom i matsalen. Sen är de 2 andra killar som jag tycker är fett sköna, alltid trevliga o säger " tjena bror " och tar mig i handen o Kramar om mig som en vän. Vi snackar och dom är fett trevliga. Varje dag vi slutar skolan säger vi " sed ha de gött bror osv osv " 

vi verkar ha en bra kemi mellan varandra som vänner. Dom håller på med mopeder o båda har och kör. Jag har själv en och har berättat för dom. Dom tyckte de verkade riktigt coolt och roligt. Dessa killarna umgås även med 2 andra under rasterna, så vi brukar inte gå tillsammans. De känns som ja inte kan " lämna " dom ja går med. Känns så bitchigt. Men vill även hänga med dom andra i klassen, hur ska jag göra!? Känns som man dissar dom, dom vill inte hänga me dom så mycke. Några andra har även börjar hänga med dom 4 grabbarna som Ja tycker verkar schysta, vill liksom inte bli utesluten eller utestängd från deras grupp eller att grupperna ska " ristas i sten" så att ja måste hänga med dessa två o inte är välkommen till dom andra. Dom killarna ja tycker är fett schyssta verkar välkomna mig o gilla mig skarpt, men dom två andra i deras grupp verkar inte ha något att säga, medt kallprat mellan oss. Ibland pratar dom inte alls med osv. Hur ska jag göra? När bildas grupper? Vill inte dissa dom andra på ett taskigt sätt men vill endå gå med dom andra, va ska ja göra? Idag satt ja dock med dom andra, då satt alla tillsammans o ena killen sa" aa visst slå er ner". Tips o tankar! Förlåt om de blev rörigt !


   
Citera

Man kan ju röra sig bland olika grupperingar, och även vara klistret dem emellan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sant. Men de känns så bestämt att man ska vara med dessa två killarna. Hur ska man röra sig emellan utan att göra det på ett " fult sätt" eller hur man ska säga det. Som idag när en kille i Parallell klassen som vi brukar sitta med ville att ja skulle sitta me han, hansa " sätt här " ja sa, " nej inte nu tyvär, tänkte sitta lite med dom andra "  Kändes så dissande och fult, men gjorde det. Hur ska jag göra? Snälla hjälp!


   
SvaraCitera

Ibland blir det fult, om du gillar att umgås med de andra får du göra det. Sen behöver du ju inte lämna de andra för det. Säg bara " vi kan sätta oss med dem" då blir det mer naturligt om du vill umgås med de andra killarna efter det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa faktiskt det idag, o de verkade funka. Hoppas det gör Det framöver. Dom två killarna diggar jag starkt, men ibland känns de som dom inte vill vara me oss i skolan alls för dom är med andra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag snackade ja inte mycke med dom, men llte


   
SvaraCitera