Aviseringar
Rensa alla

gått upp 10 kg, behöver tips för att gå ner 10 kg igen?!


Ämnesstartare

Geigerzähler:

Svag människa, jag har gått ned 5kg på 4v nu.

vet du vad? jag tror det är sånt jag behöver höra.. sånt där gör mig motiverad, att se andra lyckas så bra, för då känner jag mig så jävla värdelös själv .. tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonsodan:

Min mamma går i alla fall på den där GI metoden, och har funkat jättebra för henne, så googla lite!

jo 😀 har hört att GI metoden ska va superbra, det är bara svårt att veta vad man ska byta ut kolhydraterna med som är mättande men ska kolla lite nogare på de där 🙂


   
SvaraCitera

rocka_billy:

58 är min drömvikt 🙂 men ska se om jag kan komma ner till 62 igen och skulle jag lyckas med d e så ska jag försöka komma ner till 58!
Snälla berätta vad du gjorde för att gå ner i vikt? har du något bra knep?

Eftersom du har gått upp så snabbt kommer du inte ha problem med att gå ner relativt snabbt. Jag bestämde mig, hade mycket motivation eftersom jag kände att 69 var tok för mycket. Jag minns att dagen då jag vägt mig och vågen visade 69 satt jag på tåget och hade precis köpt en pucko och två chokladkakor, så går tre tjockisar förbid och jag ba kollade på dem, kollade på godiset, insåg att jag kommer sluta upp så om jag inte gör någonting. Jag gjorde bantning till min hobby, och uteslöt ALL skit. Allt bröd, vitt som fullkorn, yoghurt, ost, smör, socker, snabbmat. Åt tre mål om dagen, utöver det frukt, te utan mjölk, kaffe och tuggummi i frivilliga mänger, eller ja högst 3 frukter per dag kanske. Till frukost åt jag fiberrik havregrynsgröt med minimjölk och lågkalori sylt. Till mat åt jag ganska som vanligt men fullkorns ris och pasta istället, inte så mycket feta såser och helst vitt kött, och tog inte mer än vad jag behövde för att känna mig okej mätt. Jag tycker det var kul att banta och se resultat på vågen varenda dag. Skrev ner varenda dags resultat.. powerwalkade 50 minuter varannan dag. Cyklade till skolan istället för att ta bussen. Jag tror på att börja med en bra motivation och sedan matas motivationen dagligen i samband med resultatet på vågen. Jag uteslöt alltså all skit, för jag fungerar så som människa. Allt eller inget. Jag skrev mycket, skrev listor på saker jag kunde äta på typ filmkvällar och sådant. Man kan äta frukt, grönsaksstavar med dip.. det är najs, när jag gick ut och åt käkade jag sallad. Åh nu vill jag börja igen höhö. Skriver som en efterbliven men är trött.. och sedan kommentarerna man får "Oj vad smal du har blivit", är rätt sweet. Om du får godissug och sådant när du är inne i en butik så säger du bara NEJ, och går därifrån. Du kommer känna dig hundra ggr starkare då än om du köper något skit och mular i dig. Ah fråga om det är något du undrar mer...


   
SvaraCitera

rocka_billy:

jo 😀 har hört att GI metoden ska va superbra, det är bara svårt att veta vad man ska byta ut kolhydraterna med som är mättande men ska kolla lite nogare på de där 🙂

Skulle inte tipsa om GI metoden då den är fett (höhö) enformig och själv så är min kropp så van vid kolhydrater att jag dagen efter min första GI dag vaknade 6 på morgonen och spydde gul sörja som såg ut som smält smör. Aldrig igen alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ah fråga om det är något du undrar mer...

tack så mycket! 🙂 det var faktiskt till hjälp..jag gick faktiskt ner till affären idag och köpte massa choklad å bara slängde i mig & efteråt tänkte jag bara nej alltså det var ju inte så gott som jag trodde det skulle vara och jag blev så arg på mig själv. för det är ju så egentligen, man känner sig sockersugen sen äter man massa choklad och efteråt tänker man att det var ju inte så himla gott egentligen. ja känslan när folk säger att man blivit smal är helt underbar! tack igen för hjälpen 😀 jag känner mig mer motiverad nu.. jag SKA gå på det där jävla gympapasset i morgon kl 12 även om jag är dö trött! hehe 😛 jag vill verkligen återuppleva känslan när man ställer sig på vågen och man ser ett kilona bara försvinner..tack igen! klarade du det kan jag också


   
SvaraCitera

Du är för lat bara. [tired]


   
SvaraCitera

rocka_billy:

tack så mycket! 🙂 det var faktiskt till hjälp..jag gick faktiskt ner till affären idag och köpte massa choklad å bara slängde i mig & efteråt tänkte jag bara nej alltså det var ju inte så gott som jag trodde det skulle vara och jag blev så arg på mig själv.

Exakt, man häver i sig så jävla mycket, men är det gott egentligen? Nej. Typ när man köper lösgodis så köper man ett halv kg istället för 0,5 hg, som egentligen är så pass länge det är gott. Frukt är nyttigt och gott och stillar sockersug, mycket bättre.

rocka_billy:

jag känner mig mer motiverad nu.. jag SKA gå på det där jävla gympapasset i morgon kl 12 även om jag är dö trött! hehe 😛

Ja, det låter bra, men utöva träning du tycker är kul. Många tänker att de ska börja gå på gym varje dag, men det kanske är dötrist så försvinner motivationen och man går tillbaka till sina gamla vanor.. jag tycker verkligen du borde prova powerwalk, det är rogivande, man mår bra av det och känner sig frisk och glad efter promenaden + som ohyea_ skrev att lågintensiv träning är den optimala fettförbrännaren. Man kan gå med musik så blir det roligare. Lite tråkigt nu bara att snart kommer snön och så men än är det inte för sent. Det postiva med powerwalks är också att man orkar hålla hela vägen, jag har aldrig stannat. Om man t.ex. joggar så orkar man högst fem minuter och sedan är man död och går resten, iaf om man har dålig kondis och är jag [crazy]

Det positiva med gym och sådant är väll att man mer byter ut fett mot muskler som lätt tynar bort vid promenader+bantning, sägs det.

rocka_billy:

jag vill verkligen återuppleva känslan när man ställer sig på vågen och man ser ett kilona bara försvinner..tack igen! klarade du det kan jag också

Ja helt klart [smile]


   
SvaraCitera

Kan man ta sig upp så kan man också ta sig ner


   
SvaraCitera

Sluta dricka öl, kvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jag tycker verkligen du borde prova powerwalk

jag har provat powerlwalk mycket 🙂 men då har de blivit att man varit upptagen någon dag eller bortrest å då försvinner motivationen så lätt också. men jag tar iaf aldrig bussen om det inte är jätte dåligt väder, tycker det e skönare med frisk luft. ja men alltså jag tycker spinning och gympa är jättekul, för då e de någon som pushar en 🙂 har ja väl gått dit en gång så vill jag gå dit hela tiden 😛 jag måste bara ta till mig orken att cykla dit det e de som e jobbigt ^^ men jag ska verkligen försöka cykla dit i morgon, annars vet jag inte vad jag göra xD men jag känner mig faktiskt motiverad nu, vill så gärna gå ner 10 kg å komma i alla mina jeans som jag inte ens får upp över rumpan nu 😛 hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Sluta dricka öl, kvinna.

dricker rödvin 😉 har i stort sett slutat med öl


   
SvaraCitera

rocka_billy:

dricker rödvin 😉 har i stort sett slutat med öl

Ja, det började bli dags va? Nämen spinning 30 min varje dag, så ska du få se på grejer.


   
SvaraCitera

Posta nakenbilder på internet så blir du motiverad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Ja, det började bli dags va? Nämen spinning 30 min varje dag, så ska du få se på grejer.

ja jag ska fan komma igång med spinningen nu, körde ett spniningspass för någon vecka sen innan jag blev sjuk och man känner sig verkligen slutkörd efteråt kunde knappt gå :p


   
SvaraCitera

rocka_billy:

man känner sig verkligen slutkörd efteråt kunde knappt gå :p

Du lär inte se resultat om du inte känner dig slutkörd efter varje pass. [smile]


   
SvaraCitera