Aviseringar
Rensa alla

Gatupoet - värt ett försök?


Ämnesstartare

Funderar på att spendera dagarna på gatan. Är tämligen pank av mig, och soc tycks dröja alltför länge, och jag har inte mycket för mig annat än att söka jobb.

Så tänkte ställa mig i brunnsparken och läsa dikter/tigga samt sälja en liten diktsamling (utskriven och hophäftad hemma XD) och ta diktbeställningar. Vet att utomlands finns det "poets for hire", där man ger dem en tjuga så skriver de en dikt om nått ämne. Tänkte göra på samma sätt ungefär.

Vad tror ni? Är det mer värt än att tigga rakt av, eller skämmer jag bara ut mig? Är jag tillräckligt bra för att våga göra något sånt här? Känns som en lite läskig tanke. Är inte blyg egentligen, men det känns väldigt utlämnande att stå på det sättet.

De seriösa dikter jag publicerat här:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


   
Citera
Ämnesstartare

Låter väldigt bohemskt. Kör hårt. [y] Kul grej ju. I värsta fall kommer ju din ekonomiska status inte se annorlunda ut än den gör idag. Så du har inget att förlora på det.


   
SvaraCitera
Åtta

Håller med xsaosinx. I värsta fall så har du förlorat 20 spänn på att åka buss + kostnaden att skriva ut diktsamlingen. Känns som att du borde kunna tjäna in de pengarna rätt snart, även om du så bara står och visslar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo, får nog köra på det då. Blir en upplevelse om inte annat. Bara läskigt om någon riktigt duktig poet kommer förbi och tittar nedlåtande på mig [blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Måste komma på ett bra namn för diktsamlingen bara. Det är typ bara 20 dikter, men ändå XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får bjuda in Kristina Lugn, ni kan hålla i en workshop.


   
SvaraCitera

Vilken stad bor du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter c00lt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Vilken stad bor du i?

han bor i den enda rätta - göteborg!


   
SvaraCitera

passaro:

han bor i den enda rätta - göteborg!

Ahaa.

TS: Kör hårt och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Vilken stad bor du i?

Jôttebårj änna!

Buddah:

Du får bjuda in Kristina Lugn, ni kan hålla i en workshop.

finns inga kristinor som är lugna nära min manliga charm [smile]

Jag känner att jag kommer göra det här nu. Sitter precis och pular ihop diktsamlingen, synd bara att man blir så jävla självkritisk vad gäller (särskilt) gamla grejer. Har bara fått ihop fjorton A6 hittills.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var hade du tänkt att stå? Brunnsparken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Var hade du tänkt att stå? Brunnsparken?

Mjo, det är nog bästa alternativet. Eller kanske järntorget - mycket estetjuppies där, och lite lugnare tempo. Svårt att överrösta brunnsparken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Mjo, det är nog bästa alternativet. Eller kanske järntorget - mycket estetjuppies där, och lite lugnare tempo. Svårt att överrösta brunnsparken.

Går ju nte så mycket folk där, det enda de gör är att byta vagn, typ. Brunnsparken är ändå rätt nice ställe, vid fontänen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Går ju nte så mycket folk där, det enda de gör är att byta vagn, typ. Brunnsparken är ändå rätt nice ställe, vid fontänen.

Mjo, det kan funka. Om du ser mig får du fan köpa ett ex [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Mjo, det kan funka. Om du ser mig får du fan köpa ett ex [blush]

Deal.[cool]


   
SvaraCitera