Aviseringar
Rensa alla

Gaymovies, Ja tack!


Ämnesstartare

TJENA SMULAN, STÅR DU HÄR Å ÄTER KEX UTAN ATT DELA MED DIG DITT AS? Cool

Något tips på en schysst filmrulle med homosexuellt drama, romantik?
Diggar spänningen, andan, filmer over all egentligen, så har du en rå action så go men du vet..
Filmer med Homosexuella akter & känslotrauman finns det allt för snålt om! Förändring på den fronten.
Vill bringa fram de i ljuset! Okej.. jag börjar med ett tip. 'Kyss mig' - Bra. Killen från 'Arn' är med till och med.
Det är två snygga flickor som finner en het kärleksakt men du vet, killen i Arn! Läcker å så.
KOME ON. KOM MED TIP! KOMSIKOMSI. Glatt skålandeParty

pEAS. Hjärta love ock så vidare..


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

har du sett den med dom cowboysen på berget ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
har du sett den med dom cowboysen på berget ??

Brokeback Mountain, jomen ja, det var inte igår, tack å så! Tumme upp


   
SvaraCitera

De fanns nyss en tråd om detta. Här är många tips:

A single man
Uh. Den bästa överlägset är "A single man". Ett estetiskt mästerverk helt enkelt.

I filmen får man följa en man under en dag då han har bestämt sig för att begå självmord, detta på grund av att hans partner precis har gått bort som han har levt med i flera år. Filmens handling är i sig inte särskilt speciell, den spelar på det klassiska romantiktemat. Det som gör den så bra är hur den är filmad. Den är otroligt vacker, i varje scen syns den enorma fokus som lagts på detaljer, något som jag inte sett i någon annan film. Skådespelarna är fantastiska, musiken sitter kvar i en.

Beautiful thing

Lite äldre film, denna skulle man kunna kalla en klassiker. Den har allt man som ung homosexuell vill se i en film, och även som alla ungdomar vill se skulle jag gissa på. Att hitta sig själv, försöka reda ut sina känslor, karaktärer som man kan relatera till och så vidare. Den handlar om en kille som blir kär i en annan kille som bor granne med honom. Tillsammans försöker de reda ut sina känslor de fått för varandra och allt det innebär för människor runtomkring dem. Musiken är ju riktigt härlig också. Bra film som alla bör se.

Shelter

Om man tänker sig en helt vanlig romantisk ungdomsfilm med gaytema så skulle de flesta tänka på denna film. Den har allt som man vill ha i en sådan. Helt okej story, snygga skådespelare som har kemi mellan varandra, en del cliché-scener. Om man är ute efter något sådant så skulle jag rekommendera denna. Skulle säga att den är mycket bättre än "vanliga" liknande ungdomsfilmer. Fin sidostory också. Den här trailern förklarar väldigt väl vad filmen handlar om:


Weekend

Det här är en film som spelar helt på kemin mellan de två huvudkaraktärerna, och det lyckas otroligt bra. Den handlar om en kille som träffar en annan kille, de spenderar sedan en helg ihop. Visst låter det ointressant? Det vore det också om de inte hade varit för hur bra de spelar karaktärerna. Filmen känns otroligt genuin, rolig, och samtidigt sorglig. Man fastnar verkligen i karaktärernas olika tankar och resonemang, och filmen känns otroligt verklig. Det blir nästan en dokumentärs-känsla, på ett bra sätt. Jag tror många kan känna igen sig i den här filmen, och det är också det som gör den så bra.


Fucking Åmål

Detta är enkelt Sveriges bästa ungdomsfilm, se den !

Un amour a taire

En film om andra världskriget och en av de homosexuella som hamnade i koncentrationsläger. De som hamnade där för att de var homosexuella fick bära rosa band för att alla skulle veta att det var därför de var där. En väldigt viktig film och den berättar också historian väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blå är den varmaste färgen, kanske? Har själv inte sett den än, men kommer definitivt göra det nån gång.

Tennsoldat: Den bästa överlägset är "A single man" + Weekend

Bra filmer, helt klart! Tycker dock att Weekend är bättre i de flesta hänseenden... snyggare foto, bättre dialog, mer övertygande skådespeleri, färre brister överlag etc. A Single Man har ett par scener och brister i dialogen som drar ner den lite. Men båda är bra och det går förstås inte jämföra dem på ett sådär trubbigt sätt... det enda de egentligen har gemensamt är att de båda handlar om kärlek mellan män.


   
SvaraCitera

Feberyra:

Bra filmer, helt klart! Tycker dock att Weekend är bättre i de flesta hänseenden... snyggare foto, bättre dialog, mer övertygande skådespeleri, färre brister överlag etc. A Single Man har ett par scener och brister i dialogen som drar ner den lite. Men båda är bra och det går förstås inte jämföra dem på ett sådär trubbigt sätt... det enda de egentligen har gemensamt är att de båda handlar om kärlek mellan män.

Hmm ja rent objektivt är de nog lika bra som du säger. Det är bara någonting med "A single man" som gör den helt fantastiskt i mina ögon. Weekend har inga scener där det brister lite vilket du kan ha rätt i att A single man har. A single man spelar ju på det här med den monogama förevigade kärleken som många människor drömmer om, och jag tycker den gör det bättre än någon annan film jag har sett köra på det temat. Sen tycker jag den har en väldigt sensuell underton i allt vilket jag aldrig sett förut, tror det beror mycket på producenten som ju tidigare hade jobbat i modebranschen.
Många av scenerna är för mig helt sagolika i a single man, som denna:
Men ja du har rätt, det borde stå A single man + weekend där. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:
De fanns nyss en tråd om detta. Här är många tips:

TACK SÅ HJÄRTLIGT! De vill jag checka in. Hjärta


   
SvaraCitera

Uppdaterar lite till:

Blue is the warmest colour

En otroligt stark fransk film för en lite äldre publik. Den handlar om en tjej som heter Adele som förälskar sig i en tjej som heter Emma. Och känslorna är verkligen där. Tycker denna kärlekshistorien filmas på ett otroligt unikt sätt där man verkligen förstår alla de känslor som huvudpersonen upplever, allt från tristess till nyfikenhet och upphetsning. Adele som spelar huvudrollen gör en av de bästa skådespelarinsatser jag någonsin har sett. Jag var dock inte så förtjust i de långa sexscener som de har tagit med i filmen men trots det så tycker jag detta är ett mästerverk. Första delen av filmen är helt magisk.

Jongens

En nederländsk film om en kille som får känslor för en annan kille men inte vet vad han ska göra med känslorna. Alltså ett väldigt vanligt tema i sådana här filmer. Jongens gör det dock väldigt bra. Den känns väldigt äkta och skådespelarna gör det väldigt bra, där kemin mellan de två huvudpersonerna är väldigt stark. Tycker scenerna mellan dem känns väldigt realistiska. De har de tysta nästan pinsamma stunderna med varandra där det inte behövs dialog för att veta vad de går igenom och känner. Om en skola ville visa en film om homosexualitet i högstadiet så hade det här varit den perfekta filmen för det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

withnail & i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fucking åmål


   
SvaraCitera

queer as folk är en serie som är bra dom första säsongerna! 
typ en bögversion av L-word. finns på youtube. 
har dock bara sett den amerikanska, vet ej hur den brittiska är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på en svensk film nu, fast vetskapen om att det rör sig om samkönad kärlek förstör kanske upplevelsen. Filmen heter hursomhelst Flicka och hyacinter och jag vill minnas att den är bra!

mpt:hv: withnail & i

Hade glömt bort den och att jag tänkte se den nån gång, så tack!


   
SvaraCitera