Aviseringar
Rensa alla

Ge bloood!


blum
 blum

Är det någon åldersgräns?
tror iaf jag har för kassa värden.


   
SvaraCitera

ja får inte [sad]


   
SvaraCitera

Libertad:

Ja? Vad annars? [bigsmile]

Haha xD
Vet inte, men om man ska lämna blod så får det nog ändå vara av andra orsaker. ^^[bigsmile]


   
SvaraCitera

passaro:

Vet inte, men om man ska lämna blod så får det nog ändå vara av andra orsaker. ^^[bigsmile]

Haha, jag var inte hundra seriös. Jag har tänkt lämna blod tidigare, tror jag har okej värden osv, men det är en såndär typisk grej man tänker att man ska göra men som aldrig blir av.

Det är ju en soft grej att bara ställa upp liksom.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Hade jag haft AIDS, hade jag funderat över att göra det, men eftersom jag inte har några sjukdomar för tillfället ser jag ingen anledning till att ge blod.


   
SvaraCitera

lockbete:

jag kan donera mensblod

HAHA, rätt bra idé egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Hade jag haft AIDS, hade jag funderat över att göra det, men eftersom jag inte har några sjukdomar för tillfället ser jag ingen anledning till att ge blod.

hm mjo. Det hade ju varit rätt meningslöst ändå eftersom allt blod testas[smile]

Alltså jag måste bara få dela med mig av en liten historia, som tur var skedde det när jag redan donerat mitt blod coh fått ett sött litet plåster över ett knappt blödande sår. Jag satt och vilade lite så som man bör efteråt och helt plötsligt kommer en tjej och springer in på toaletten. Väl därinne typ spraymålar hon kaklet där inne med blod från sin arm[chocked]. Någon som vet vad som kan ha hänt? har sjuksköterskorna gjort något fatalt misstag eller vad? Alltså det såg verkligen otäckt ut, hon blödde mycket


   
SvaraCitera

De tar inte emot mitt blod.


   
SvaraCitera

Jag har AIDS


   
SvaraCitera

bengal:

hm mjo. Det hade ju varit rätt meningslöst ändå eftersom allt blod testas[smile]

Okej, helt meningslöst att ge blod dvs.


   
SvaraCitera

Jag är för ung.[sad]


   
SvaraCitera

Är man och har haft sexuellt umgänge med en annan man - Får inte ge blod.


   
SvaraCitera

Jag har övervägt det några gånger, men då jag i normalutförande verkar ha väldigt lågt blodtryck mest hela tiden, så tuppar jag av efter två provrör blod från armen. Att då ge blod känns som...ja, en lite dålig idé.


   
SvaraCitera

Jag skulle nog kunna göra det. men har redan gett så mkt blod nu på sista tiden pga sjukdomar. Hur mycket ger man som minst och mest på en gång?


   
SvaraCitera