Aviseringar
Rensa alla

Ge de bra männen uppskattning!


Ämnesstartare

Sålänge jag kan minnas har det alltid klagats på män, om hur ojämnt samhället det är, och männens bidragande livsstil till ett mer och mer könsdiskriminerat samhälle.

Det är jobbigt som man att höra alla dessa klagomål, speciellt när man inte vet hur man skall förbättra det, och man känner sig mer o mer som ett svin när man försöker inte en "manlig" roll och samtidigt försöka vara stolt över det.

Jag tror att det är viktigt att män får känna sig som män ibland, och kvinnor får känna sig som kvinnor, så varför inte för en gångs skull uppskatta de positiva sidorna hos oss, och beröm oss för det och samtidigt öka vår självkänsla, vilket kommer bidra till en ökad förståelse och medkänsla för er kvinnor!

Nu kanske de flesta småpojkvaskers här på um inte är träffade av det jag skriver här, för jag syftar på de männen som uppskattar kvinnlighet, och är omtänksamma och ansvarstagande, starka etc.

Jag tror alla de kan känna att de behöver lite uppskattning, så säg
någon positiv mening eller ett par ord om män, Och bli inte gnälliga feminister som vill spela tuffa och säg att det är bara det mellan våra ben som duger, eller att vi kan byta däck. Det är sånt som är nedlåtande!

Tack på förhand. Ni tjejer borde också skapa nån liknande tråd! 🙂[cool]


   
Citera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah bra.
Alltför ofta hör man av folk som Lisa Marklund och packet, att män förtrycker kvinnor, men jag har personligen inte fått sätta en enda kvinnas orättvisa lön [sad]
JAG FÖRSTÅR INtE! [mad]


   
SvaraCitera

Min pojkvän är en genombra man. [smile]


   
SvaraCitera

Ja jag har då inte klagat [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet väldigt många bra män. Dock uppskattar jag dom som individer och inte som "män".

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Ja jag har då inte klagat [smile]

Näää det har du inte ju. Hittills! 😉


   
SvaraCitera

sculptura:

Näää det har du inte ju. Hittills! 😉

Kommer aldrig göra heller. Ska ju gifta mig med Gunvald, den perfekte mannen, varför skulle jag klaga på honom? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppskattar mäns förmåga att kunna vara riktigt coola.
Uppskattar att de är enkla och går att lita på som vänner.
Uppskattar att de verkar stå stadigt på marken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns inga bra män, bara chickfactor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag vet väldigt många bra män. Dock uppskattar jag dom som individer och inte som "män".

Hur menar du?

Vissa har inte någon tydlig uppfattning om vad som anses som manligt och kvinnligt. Vissa män vill bara gå in i en roll då och då, och följa... sina "instinkter" och ha vissa typiska manliga egenskaper, dessa uppskattas aldrig, utan det syns mest som att "män dricker, slåss och stinker, har mer lön etc."

Vad är bra med män enligt dig? Eller är dina killkompisar rätt könsneutrala?


   
SvaraCitera

[bigcheers]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Män är bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Vad är bra med män enligt dig? Eller är dina killkompisar rätt könsneutrala?

Ja, jag antar att dom är det.

Jag har väl också en uppfattning av vad som är typiskt manligt och typiskt kvinnligt, men jag kan nog inte sätta någon av dessa egenskaper alla män eller kvinnor jag känner. Jag vet inte om jag är otydlig, men låt oss säga att "beskyddande" är en typiskt manlig egenskap. Ändå kan jag inte applicera den egenskapen på alla män jag känner.

Ärligt talat har jag svårt att komma på typiskt manliga egenskaper över huvud taget, och verkligen några typiska manliga egenskaper som faktiskt stämmer överrens med min bild av män i min närhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ärligt talat har jag svårt att komma på typiskt manliga egenskaper över huvud taget, och verkligen några typiska manliga egenskaper som faktiskt stämmer överrens med min bild av män i min närhet.

Men dåså, du får väl helt enkelt inse att det finns män som anser sig ha vissa uppfattningar vad som är manligt och inte, om du inte tror det finns biologiska skillnader eller kör någon new-age-feminist-grejj så får du fortsätta med det, men denna tråden är för de som förstår grejjen och kan sätta sig in i situationen som många män idag antagligen håller med mig om, och inte ifrågasättande könsneutrala feminister med omuskulösa killkompisar. Woops... [cute]


   
SvaraCitera