Aviseringar
Rensa alla

Ge mig ett vetenskapligt bevis


Ämnesstartare

LightInDarkness:

kärleken t.ex?

Haha, det är det klassiska svaret ja!


   
SvaraCitera

Du är lite dum du. Inte ens historiker genom det senaste seklet vet så... [wink] Historien kan aldrig vara helt korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

kärleken t.ex?

Varför måste man blanda in religion för att beskriva kärlek då? Om det nu är det du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Varför måste man blanda in religion för att beskriva kärlek då? Om det nu är det du menar.

inte det jag menar.. menar att man inte kan bevisa allt genom vetenskapliga metoder. isf finns väl inte det mesta som vi vet finns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara om du svarar på mina frågor i den där andra tråden du skapade ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

inte det jag menar.. menar att man inte kan bevisa allt genom vetenskapliga metoder. isf finns väl inte det mesta som vi vet finns

Men det bevisar inte heller att Gud finns, eller hur?


   
SvaraCitera
nrg89

Hemlös:

Ge mig vetenskapliga bevis på att det inte är sant och att det aldrig hänt.

Det är omöjligt att göra och därför väldigt orättvist att be om. Se tråden "Bevisa att jag inte är Gud".

För övrigt har jag också gjort ett försök på en sådan här tråd, den gick inget vidare, inte ett enda logiskt resonemang alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Det är omöjligt att göra

[wink]


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

inte det jag menar.. menar att man inte kan bevisa allt genom vetenskapliga metoder. isf finns väl inte det mesta som vi vet finns

Serotonin och andra glädjehormon i höga halter, blandat med lite basic evolution.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Men det bevisar inte heller att Gud finns, eller hur?

Att vetenskapen inte visar att Gud finns?
Jag bryr mig ärligt talat inte om det, om något är sanning utan att vara bevisat med fakta så är det sant tycker jag

TwiZtah:

Serotonin och andra glädjehormon i höga halter, blandat med lite basic evolution.

kan man väl få av annat också? Inte bara om man blir kär?


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

kärleken t.ex?

Kärlek är ju ett koncept som vi hittat på för att förklara och sammanfatta ett gäng känslor vi har gentemot oss själva eller andra ting, levande eller döda. Det har inte vetenskapen något med att göra riktigt. Vad som ligger bakom fysiologiskt kan man däremot vetenskapa om man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Att vetenskapen inte visar att Gud finns?

Nej, men alla de fenomen vi lever med som inte kan reduceras till vetenskap behöver definitivt inte tyda på att det finns någon Gud. Det finns egentligen inget samband. Så varför ens tala om det i en tråd där bevis för Guds existens är på tal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Så varför ens tala om det i en tråd där bevis för Guds existens är på tal?

För att allt gott, t.ex kärleken i detta fallet, utgår från Gud, det är Han som skapat det som jag ser det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varsågod att definiera vad som är vetenskapliga bevis och för den delen, vad som är vetenskap först, tack.


   
SvaraCitera