Aviseringar
Rensa alla

Ge mig feedback på mitt spel


Ämnesstartare

Det är svårt att utveckla spel, så kritik på vad man kan förbättra redan nu är alltid välkommet.

Tanken är att det inte ska finnas någon combat, utan du ska mer utforska och lösa pusseln, tanken är även att det ska vara läskigt/skräck.

jag har hämtat mkt inmspiration från Amnesia: the dark decent, vilket ni förövrigt måste spela[mad]


   
Citera
Tyrael

tycker det ser ut som han halvjoggar hela tiden, samt rör på huvudet för mycket
sen går det för snabbt för att kunna se detaljer


   
SvaraCitera

Gillar miljön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortfarande inga jävla dinosaurier?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Instämmer med Budo. Var är dinosaurierna?

Skämt åsido är jag imponerad av utförandet och håller inte med Tyrael om hastigheten. Känns som att det krävs way mer detaljer och saker för att man inte ska tröttna om fokus ligger på utforskande och nästan alla korridorer och salar är likadana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

dinosaurier?!

Du är mod, du ska inte trolla [mad]

Rymdpirat:

Känns som att det krävs way mer detaljer och saker för att man inte ska tröttna om fokus ligger på utforskande och nästan alla korridorer och salar är likadana.

Japp, tavlor, gobelänger och i allmänt mer olika möbler.

jag har flera olika enviroments dock, slottet som visas i denna video, the dungeon som visas i de andra videos eller en grotta som jag arbetar på. Så det finns lite olika enviroments. Tänk att det är som diablo att du börjar på mark nivå och sedan jobbar dig nedåt mot underjorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Du är mod, du ska inte trolla

Uhm, det är väl det enda jag inte gör? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt mycket Amnesia och lite Hexen, gillar. Dock borde du se över teckensnittet på "lapparna"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doog:

Dock borde du se över teckensnittet på "lapparna"

De är väldigt WiP [smile]


   
SvaraCitera

Alltså, det är väldigt snyggt gjort, men det känns som att jag har sett detta 100000ggr förut. Det är inget nytt tänk, ingen ny design, ingen ny idé alls.
Det känns ofräscht med andra ord.

Använd dina ambitioner och din teknik till att skapa något nytt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Använd dina ambitioner och din teknik till att skapa något nytt istället.

Jag tror inte att du förstår hur svårt det är att komma på något HELT nytt.

Dessutom, vad är det som du har sett 100000 ggr? First person kamera? No combat spel? Slottsmiljö? "Plocka up grejer som du kan använda senare"? skräck? Pusseln?


   
SvaraCitera

ankzor:

Jag tror inte att du förstår hur svårt det är att komma på något HELT nytt.

Jo, jag förstår. Men grejen med ditt spel är att det inte känns det minsta nytt. Du har prickat in precis alla "nördspelklyschorna"

ankzor:

Dessutom, vad är det som du har sett 100000 ggr? First person kamera? No combat spel? Slottsmiljö? "Plocka up grejer som du kan använda senare"? skräck? Pusseln?

Miljön, utseendet, upplägget, tänket. Precis allt.


   
SvaraCitera
zIGGE

stereo total:

Miljön, utseendet, upplägget, tänket. Precis allt.

Fyfan vad onödig du är.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Fyfan vad onödig du är.

Varför? Han bad om feedback och jag gav det.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är tekniskt imponerad, men speldesignmässigt lämnar det en del att önska.

Jag är fullt medveten om hur svårt det är att designa spel, men det gör det inte mindre viktigt. Min rekommendation vore att du behåller upplägget som det är just nu för utvecklingen av motorn. Jag misstänker att du har mycket kvar att göra på den biten. Sedan när du utvecklat en ordentlig design kan du återanvända motorn för att utveckla slutprodukten.

Jag håller med Stereo Total om att det än så länge inte ser ut att bringa något nytt. Man behöver inte alltid komma på helt nya koncept, då det är fantastiskt skitsvårt, men man kan åtminstone kombinera några saker som inte kombinerats förut, eller lägga till något nytt till ett existerande koncept. Jag tror att det finns mycket att göra i första-persons pusselgenren, men exakt vad är svårare att lista ut.


   
SvaraCitera