Aviseringar
Rensa alla

ge mig gayvänner!


Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, jag är ute efter att få dig hur jävla motbjudande det är att specificera sina homosexuella vänner från sina heterosexuella vänner

drick ett glas vatten.
JAG GÖR INTE SÅ. Du behöver inte bli så arg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

drick ett glas vatten.JAG GÖR INTE SÅ. Du behöver inte bli så arg.

Nähä, så när du sa att gayvän är ett positivt ord och att du eftersöker en sådan så ljög du? För om inte så behöver jag bli så arg, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

D.v.s. bryr dig om ditt utseende och har ett förfinat kroppsspråk?

nää, inte så :).

Nachac:

Nyfiken, eftersom du tycks växla.

är bi, med betoning på straight. va 3-4 år sedan sist jag tyckte att en kille va attraktiv.

om jag ska vara ärlig så tycker jag inte om det logiska o analyserande många killar ägnar mkt tid åt. o killarna håller på mer o mer desto äldre dom blir. alltid vara "visa" osv. det passar mig verkligen inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nähä, så när du sa att gayvän är ett positivt ord och att du eftersöker en sådan så ljög du?

för mig betyder ordet gayvän mysig kompis. Jag använder inte ordet. Eller jo det gör jag mentalt, men heterosexuella killkompisar blir också bögkompisar pga mysighet. Fast ah, då kan ju jag bete mig fruktansvärt äckligt och motbjudande då [smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

om jag ska vara ärlig så tycker jag inte om det logiska o analyserande många killar ägnar mkt tid åt. o killarna håller på mer o mer desto äldre dom blir. alltid vara "visa" osv. det passar mig verkligen inte

Du lägger för mycket vikt vid kön känns det som, och genus. Tror många tjejer också analyserar en massa.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Viset du tänker på är nog att det är nedvärderande att se deras sexuella läggning som deras definierande karaktärsdrag istället för att behandla dem som fullständiga människor med en faktisk personlighet.

tack för att du sätter ord på mina tankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

för mig betyder ordet gayvän mysig kompis. Jag använder inte ordet. Eller jo det gör jag mentalt, men heterosexuella killkompisar blir också bögkompisar pga mysighet.

Att du ändrar ords innebörd är lite skitsamma, faktiskt. Det är inte trevligare att använda en benämning för en sexuell läggning som synonym till ett personlighetsdrag heller.

nymfparanoia:

Fast ah, då kan ju jag bete mig fruktansvärt äckligt och motbjudande då

Eller så kan du sluta med det nu när någon påpekat varför det är en dålig sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga till redigerande mod:
Varför stympa hennes inlägg och behålla rubriken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Eller så kan du sluta med det nu när någon påpekat varför det är en dålig sak.

eller så låter du mig göra som jag vill. Jag tror knappast någon mår dåligt av att jag är motbjudande i mina tankar.


   
SvaraCitera

Nachac:

Jag är synnerligen "gay" i allt utom sexualitet, ungefär.

när jag träffade dig gav du ett synnerligen heterosexuellt intryck...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

när jag träffade dig gav du ett synnerligen heterosexuellt intryck...

Därav "gay" inom citationstecken, menande de stereotypa gaypersonlighetsdragen.


   
SvaraCitera

Nachac:

menande de stereotypa gaypersonlighetsdragen.

ja det var dom jag tyckte du saknade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja det var dom jag tyckte du saknade

Okidoki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

eller så låter du mig göra som jag vill. Jag tror knappast någon mår dåligt av att jag är motbjudande i mina tankar.

Jag mår dåligt av att folk väljer att använda ordet gayvänner, så om du tänker dela med dig av dina tankar på internet så kanske du ska tänka om. Varför är det så viktigt för dig att få vara nedlåtande emot andra personer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag mår dåligt av att folk väljer att använda ordet gayvänner, så om du tänker dela med dig av dina tankar på internet så kanske du ska tänka om. Varför är det så viktigt för dig att få vara nedlåtande emot andra personer?

Jag skrev att ordet för mig har en positiv klang.
det är MIN tolkning. Jag menar inte att vara nedlåtande mot andra, det var ju olyckligt att någon lyckas misstolka inlägget till 90% samt klamra sig fast vid det. Inte min mening från början. Vad mer vill du höra. Sluta larva dig nu.


   
SvaraCitera