Aviseringar
Rensa alla

Ge mig musiktips!


Ämnesstartare

Har tröttnat på min musik jag har på spotify, trots att jag har tusen låtar. Skulle vilja höra lite nytt! Saknar dendära känslan av eargasm när man hör en ny låt.. Ledsen Ingen rap, hiphop osv.. melodisk rock,metal osv uppskattas! Inget jävla skrammel bara! Ge mig låtar!


   
Citera
Ämnesetiketter

MeloDeath? 

Du har hört In Flames, Childreon of Bodom osv kanske? 


   
SvaraCitera

Gruvan är bra på det här med metal, fråga honom


   
SvaraCitera

Chelsea Wolfe - We Hit A Wall

 In Solitude - Sister

Swans - Children of god


Lite mer renodlad metal: Enforcer - Death Rides This Night, Skull Fist - No False Metal, Manowar - Mountains, Ram - Under The Scythe osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
MeloDeath? 

Du har hört In Flames, Childreon of Bodom osv kanske? 

Yes! The mirrors truth, come clarity, deliver us gillar jag med in flames! Children of bodom - hate crew death roll och needled 24/7 är också najs! 
Nemen jag gillar ALLT med Raubtier. Även allt med cKy och Andrew W.K och Lars Winnerbäck. Det är mina idoler det. Så ni vet vad ni har att gå efter Mycket glad 
Edit: Älskar även 80-tals rock.. Typ D-A-D, Guns n roses.. Gillar också nirvana, volbeat osv! Vill ha en såndär låt som är så grym så man sitter och headbangar här helt i sin ensamhet


   
SvaraCitera

Stålröven: Yes! The mirrors truth, come clarity, deliver us gillar jag med in flames! Children of bodom - hate crew death roll och needled 24/7 är också najs!

Såpass! 
Tycker verkligen du ska checka in Insomnium isf till en början! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:
Chelsea Wolfe - We Hit A Wall In Solitude - Sister

Swans - Children of god


Lite mer renodlad metal: Enforcer - Death Rides This Night, Skull Fist - No False Metal, Manowar - Mountains, Ram - Under The Scythe osv...

We hit a wall var faktist väldigt svår att döma. Diggar melodin, men tyckte låten var lite seg.. Är sugen på mer kraftfulla låtar nu! jaja.. Brukar gilla låtar mer ju mer jag lyssnar på dem.. Så den får hamna på min spellista 🙂 Ska försöka lyssna igenom de andra också strax..

Edit: Children of god tyckte jag ärligt bara var skum Ledsen De andra är inte riktigt min stil tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Såpass! 
Tycker verkligen du ska checka in Insomnium isf till en början! 

Will do! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer tips, eller har vi bara sånadära hiphopare här? Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Såpass! 
Tycker verkligen du ska checka in Insomnium isf till en början! 

De var faktist rätt bra! Lyssnar just nu på Down with the sun Mycket glad Bra första intryck på introt.. Nästan på gränsen till för mycket när han började sjunga.. Lyssnar inte på så mycket growl osv.. Men det funkar.
mer tips, eller har vi bara sånadära hiphopare här? Ledsen


   
SvaraCitera

Stålröven:

De var faktist rätt bra! Lyssnar just nu på Down with the sun Mycket glad Nästan på gränsen till för mycket.. Lyssnar inte på så mycket growl osv.. Men det funkar.
mer tips, eller har vi bara sånadära hiphopare här? Ledsen

Ouch, då har jag inte jättemycket andra tips... men ska försöka "gå igenom hjärnan" lite och försöka komma på något utan för mycket growl! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde en liten spotify lista som ni kan lyssna på och hitta musik som passar mig baserat på musiken ni hör! Tänkte att jag fyller på spellistan också ju mer musik ni hittar åt mig!

um            <---- där är den.


   
SvaraCitera

Parkway drive, Five Finger Death Punch, We Came As Romans, A Day To Remember, Asking Alexandria, Bring Me The Horizon, Suicide Scilence, Of Mice And Men, Soilwork, The Amity Affliction, System Of A Down, Confide, Eyes Set To Kill, Alesana, The Devil Weares Prada?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

material123:
Parkway drive, Five Finger Death Punch, We Came As Romans, A Day To Remember, Asking Alexandria, Bring Me The Horizon, Suicide Scilence, Of Mice And Men, Soilwork, The Amity Affliction, System Of A Down, Confide, Eyes Set To Kill, Alesana, The Devil Weares Prada?

Five finger death punch - far from home gillar jag.. Parkway drive har någon låt som är bra.. wild eyes heter den tror jag. Bring me the horizon, suicide silence osv är inte min stil.. Gillar inte screamo. Gillar 80s rock, olika typer av melodisk metal.. Och lite elektronisk musik.. Kolla spellistan bara ^^ Men system of a down är bra! Fast lyssnade sönder alla deras låtar flera år sedan.
um


   
SvaraCitera

Gå in på lastfm.se och tittade på "liknande artister", trodde det knappt själv men fan hittat en hel del bra skit där! 


   
SvaraCitera