Aviseringar
Rensa alla

Ge mig något att fokusera på


Paseo
Ämnesstartare

okej jag kanske begär lite mycket
men du min vän kan fan rädda min lycka, om du kommer på något jag kan tänka på, på dagarna
jepps
hur gör jag för att inte tänka på det jag inte vill tänka på? måste fokusera på annat


   
Citera
Ämnesetiketter

(lyssnar på bra musik)


   
SvaraCitera

Paseo:

hur gör jag för att inte tänka på det jag inte vill tänka på? måste fokusera på annat

ett svårlöst problem, har inte heller kommit på någon vidare effektiv lösning på dessa problem[sad]


   
SvaraCitera

Paseo:

hur gör jag för att inte tänka på det jag inte vill tänka på?

Fokusera intensivt på något annat som intresserar dig. Kommer du på något?


   
SvaraCitera

Paseo:

hur gör jag för att inte tänka på det jag inte vill tänka på?

uppehåller dig med saker


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

xyz123:

Fokusera intensivt på något annat som intresserar dig. Kommer du på något?

ja asso ja. men när jag fokuserar på det så kommer jag ba på det jag ej får tänka på. blir jobbigt hahahaha. åh. men ja det krävs väl kanske bara övning?


   
SvaraCitera

Paseo:

det krävs väl kanske bara övning?

övning eller bedövning,jag har valt det högra kanske inte helt oväntat[crazy] försök att hålla dig sysselsatt så du inte hinner tänka på skiten som du inte vill tänka på.


   
SvaraCitera

Paseo:

men när jag fokuserar på det så kommer jag ba på det jag ej får tänka på.

Då är det nog bäst att fundera på det jobbiga. Ens sinne kommer med ångest när något måste lösas. Ångesten är som ett alarm som skriker att man måste ta tag i problemet och lösa det. När man börjar fundera och försöker göra en plan så minskar stressen kring det.

Kan du göra något för att bli mer förberedd och ha bättre kontroll över det du oroar dig över?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

xyz123:

Då är det nog bäst att fundera på det jobbiga. Ens sinne kommer med ångest när något måste lösas. Ångesten är som ett alarm som skriker att man måste ta tag i problemet och lösa det. När man börjar fundera och försöker göra en plan så minskar stressen kring det. Kan du göra något för att bli mer förberedd och ha bättre kontroll över det du oroar dig över?

jag pratade med mänskan idag o det kändes mkt mkt mkt bättre

men vill inte tänka så mkt på denne mänska. lite går bra, men vill inte ha allt mitt fokus där. om det går att förstå. jag förstorar saker då o blir rädd för att den här mänskan ska försvinna o det ger fett mycket ångest.

vill tänka på annat än denna mänska.


   
SvaraCitera

Paseo:

men vill inte tänka så mkt på denne mänska. lite går bra, men vill inte ha allt mitt fokus där. om det går att förstå. jag förstorar saker då o blir rädd för att den här mänskan ska försvinna o det ger fett mycket ångest.

Ok, finns det något som du verkligen kan fokusera på? Spela nått spel, läsa någon intressant bok, något som kräver all din uppmärksamhet? Det brukar hjälpa mig när jag vill skifta fokus.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

xyz123:

Ok, finns det något som du verkligen kan fokusera på? Spela nått spel, läsa någon intressant bok, något som kräver all din uppmärksamhet? Det brukar hjälpa mig när jag vill skifta fokus.

mm. ja. jag ska prova detta.
uppskattar hjälp mktmkt tack tack


   
SvaraCitera

Syssla helt enkelt med något som intresserar dig tillräckligt mkt för att skifta ditt fokus.


   
SvaraCitera