Aviseringar
Rensa alla

Ge mig skrivtips! 🙂


Ämnesstartare

Har lust att skriva något, en novell kanske. Kommer dock inte på vad det ska vara för handling, tips någon?

Gillar att skriva om det mesta, dock inte fantasy.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag har tre jävligt bra idéer, men vet inte om jag vill dela nån med dig. Är inte säker på att du skulle förvalta dem på bästa sätt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek mellan tonårstjej och gift äldre man eller tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Jag har tre jävligt bra idéer, men vet inte om jag vill dela nån med dig. Är inte säker på att du skulle förvalta dem på bästa sätt [sad]

Pfft, jag är jättebra på att skriva. På riktigt alltså. Så, säg nu! [no-no]

fistforfight:

Kärlek mellan tonårstjej och gift äldre man eller tvärtom.

Eh.. okej. Rätt udda men ändå coolt! Fast isåfall skulle jag nog inte skriva att mannen var så gammal.. kanske runt 30-årsåldern? Eller vad tycker du? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Fast isåfall skulle jag nog inte skriva att mannen var så gammal.. kanske runt 30-årsåldern? Eller vad tycker du? [party]

Äldre ska ju givetvis relativt till flickans ålder tänkte liksom på en 70-årig parkinsonspatient. 35 kanske? Det kanske är flickans lärare eller yogainstruktör whatever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Äldre ska ju givetvis relativt till flickans ålder tänkte liksom på en 70-årig parkinsonspatient. 35 kanske? Det kanske är flickans lärare eller yogainstruktör whatever

Ja, det blir bra. [no-no] Hur gammal ska tjejen vara då?


   
SvaraCitera

Kan du inte skriva något sjukt bara? Exempelvis en novell som är helt osammanhängande men ändå sammanhängande, och snurrig och så?


   
SvaraCitera

Miuuw:

Gillar att skriva om det mesta

skriv nåt romeo och julia liknande 😛 fast typ modernt:P typ om en as poppis kille som ville ha en skit mobbad tjeje? typ en sån gullig tjeje som i den reklamen "stoppa mobbning saken" där hon går runt å sjunger i skolan ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Ja, det blir bra. [no-no] Hur gammal ska tjejen vara då?

16-7 kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Pfft, jag är jättebra på att skriva. På riktigt alltså. Så, säg nu! [no-no]

Okej då

Bokens huvudperson är Tim A. Anderson, alias Meo, som får veta sanningen om den värld han länge känt att det varit något suspekt med. Världen som mänskligheten nu lever i är en datorsimulation kallad "Natrix". Meo blir kopplad från programmet av Torpheus, ledare för någon slags upprorsverksamhet, och hans besättning. Natrix är en simulation av en värld där människor lever normala liv. I verkligheten är de dock biologiska batterier åt de robotar de själva har skapat. Världen utanför är grå och dyster och robotarna har fördrivit de fria människorna från jordens yta och den kvarstående fria mänskligheten bor i grottor under jorden.

Sen får du bygga vidare på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnbidrag:

Kan du inte skriva något sjukt bara? Exempelvis en novell som är helt osammanhängande men ändå sammanhängande, och snurrig och så?

Ehm, jag förstår inte riktigt hur du menar? Eller jo på sätt och vis men.. menar du typ mycket bakåtblickar och sådär? Eller att den börjar på ett jättekonstigt sätt så man inte fattar något, och sedan, typ i slutet, fattar allt? [crazy]

trexo0:

skriv nåt romeo och julia liknande 😛 fast typ modernt:P typ om en as poppis kille som ville ha en skit mobbad tjeje? typ en sån gullig tjeje som i den reklamen "stoppa mobbning saken" där hon går runt å sjunger i skolan ;D

Fast jag har typ alltid skrivit just kärlekshistorier. Både mellan tjej + kille, kille + kille, tjej + tjej så det känns lite uttjatat nu. [blush]

fistforfight:

16-7 kanske..

Det blir bra :3

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ending Jon:

Sen får du bygga vidare på det.

Okejokej, det där lät inte som min typ av berättelse riktigt, inte som något jag skulle kunna skriva, så du hade rätt! Föredrar mest att skriva om mer realistiska saker. Men tack för tipset iallafall! [cute]


   
SvaraCitera
Issen

Tråden flyttad från Forum PLUS/Vetenskap och Filosofi


   
SvaraCitera

Miuuw:

Ehm, jag förstår inte riktigt hur du menar? Eller jo på sätt och vis men.. menar du typ mycket bakåtblickar och sådär?

Nee.. Eller, det får du väl ha om du vill, men jag menade inte det. xD

Miuuw:

Eller att den börjar på ett jättekonstigt sätt så man inte fattar något, och sedan, typ i slutet, fattar allt?

Sådant är sjukt snyggt, men verkar ju svårt. [sad]
Jag menade mer, så där ... att alla karaktärer beter sig helt udda, och pratar om skumma saker som om det vore normalt, typ kläcker ur sig "Mamma, jag runkade inatt" vid matbordet, när hela familjen är närvarande, för sådant är kul och intressant att läsa. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Det blir bra :3

Börja skriv kvinna! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

lustig du va då [party][no-no]

Hm, känner att jag borde tagit något mindre uppenbart [crazy]

Miuuw:

Okejokej, det där lät inte som min typ av berättelse riktigt, inte som något jag skulle kunna skriva, så du hade rätt! Föredrar mest att skriva om mer realistiska saker. Men tack för tipset iallafall! [cute]

Meh, driver du med mig nu [tard]


   
SvaraCitera