Forumet - Ge mig tips på hur man går ner..

Ge mig tips på hur man går ner..

3360 0 40
Ignorant:

Börja springa. Kör progressivt om du är inte brukar motionera, dvs börja med promenader/ powerwalk.

Vad är detta med att alla börjar i maj med att träna?


Okej!:) har vart ut och jobbat//sprungit då och då men sen vart de lov och då vart de inte nå mer av det..
men idag cyklade jag 40 min på min motionscykel, gör jag det nästan varje dag bör jag vell gå ner i vikt?

jadu vet inte ;D

Spana också in:

PallarInte:

Ditt BMI är: 26,9

Detta innebär att du har viktklassen Övervikt och för att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 5,1 kg.

:( blää..


Okej.
Då rekommenderar jag att du finner en sport som passar dig och känns rolig.
Gärna en som har bestämda tiden och som är svår att "smita ifrån".

Utöver det är långpromenader, löpning, simning och cykling bra sätt att förbränna fett.

Ät regelbundet och varierat. Jag tror du kan hitta på nätet vad och hur stora portioner som passar din ålder.
Skär ner på sötsaker och andra onyttigheter.
Det kan vara svårt att sluta helt med sådant och det får många att falla tillbaka i dåliga vanor då de efter ett tag ger upp.
Tillåt dig istället att ha en dag då du får äta en viss mängd av något onyttigt som du tycker om.

Det är viktigt att du lär dig att se på mat som något njutbart och nödvändigt, inte som tröst eller "underhållning" när du har tråkigt.

Låt viktnedgången ta lite tid. Det är nyttigast för din kropp och blir lättare att hålla.
krasch:

Okej.
Då rekommenderar jag att du finner en sport som passar dig och känns rolig.
Gärna en som har bestämda tiden och som är svår att "smita ifrån".

Utöver det är långpromenader, löpning, simning och cykling bra sätt att förbränna fett.


krasch:

Ät regelbundet och varierat. Jag tror du kan hitta på nätet vad och hur stora portioner som passar din ålder.
Skär ner på sötsaker och andra onyttigheter.
Det kan vara svårt att sluta helt med sådant och det får många att falla tillbaka i dåliga vanor då de efter ett tag ger upp.


krasch:

Tillåt dig istället att ha en dag då du får äta en viss mängd av något onyttigt som du tycker om.

Det är viktigt att du lär dig att se på mat som något njutbart och nödvändigt, inte som tröst eller "underhållning" när du har tråkigt.


krasch:

Låt viktnedgången ta lite tid. Det är nyttigast för din kropp och blir lättare att hålla.


Jaha okej! tack så jätte mycket för att du tog dig tid att svara!

Någon sport vill ja inte börja på..
Men har slutat äta chips/godis/ dricka dricka och sådant nu för någon vecka sen.
Och jag ska börja cykla eller jobba/springa varje dag alltså ska variera, och det borde ju visa någonting på våågen?

och att jag ska börja äta mindre och inte kasta i mig maten för jag blir fort hungrig efter bara en-2 timmar ..