Aviseringar
Rensa alla

Geert Wilders ställs inför rätta


Ämnesstartare

Sheriffen:

Europas och Nederländernas hopp (Du röstade på detta alternativ)

En av de få vettiga politiker som finns kvar. Att nazisterna och antisemiterna åtalar honom för "hets mot islam", förvånar mig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Alla muslimer är ortodoxa, ifall du inte är ortodox muslim, så är du inte muslim över huvud taget

Det samma kan sägas om kristendom och judendom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det samma kan sägas om kristendom och judendom.

Nej för Kristendomen och judendomen är uppdelade i flera grupper, medan Islam bara har 2 som säger att koranen är 100% sann


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns massvis med olika traditioner inom såväl sunni som shia. Jag stöter på muslimer varje dag, de allra flesta kan inte beskrivas som ortodoxa eller fundamentalister.


   
SvaraCitera

Nortexius:

Kristendomen och judendomen har utvecklats, det har inte Islam.

islam är en myycket yngre religion lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Alla muslimer är ortodoxa, ifall du inte är ortodox muslim, så är du inte muslim över huvud taget

fail. så är fallet inte alls.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Annat nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Inte den bästa kämpen mot islam, men bättre än ingenting.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

islam är en myycket yngre religion lol

Du tycker inte muslimsk kultur ligger efter den västerländska då?


   
SvaraCitera

Han är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter det här uttalandet:

"Jag ska se till att det är islam som ställs inför rätta. Jag ska uppmana de mest radikala inamerna att komma hit och vittna. Med koranen i handen ska jag själv förhöra dem och istället få rättagången att handla om islam. "

Sheriffen:

Annat nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

allmänt ointelligent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Annat nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

McLuver:

En vidrig fet islamofob med extremt ful frisyr.

Nortexius:

Kristendomen och judendomen har utvecklats, det har inte Islam.

Nortexius:

medan Islam bara har 2 som säger att koranen är 100% sann

Om Islam endast är uppdelat i två så är Kristendom endast uppdelat i 3. Läs på lite innan du sväljer vad andra idioter säger. Inget är svart eller vitt.

Man är inte varken terrorist, kvinnoförtryckare eller något annat dåligt/negativt endast för att man är muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Alla typer av människor: Muslimer, ateister, pedofiler kan leva under samma tak, bara vi lär känna och respektera varandra.

Pedofiler? Aldrig, personer som tänder på småbarn kommer aldrig att accepteras i samhället. Usch.


   
SvaraCitera

Anklever:

Du tycker inte muslimsk kultur ligger efter den västerländska då?

Om den är 600 år yngre är det inte så jävla konstigt om de inte utvecklats lika mycket, den är överlag mer konservativ än kristendom och judendom, men det betyder nödvändigtvis att alla utövare är konservativa, det är ungefär som att jag skulle säga "alla svenskar stjäl" bara för att jag känner en svensk och den råkar vara kleptoman.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Om den är 600 år yngre är det inte så jävla konstigt om de inte utvecklats lika mycket, den är överlag mer konservativ än kristendom och judendom, men det betyder nödvändigtvis att alla utövare är konservativa

Men chansen är större att utövaren av en konservativ religion är konservativ, det låter så ologiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Annat nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

En fjant. Dessutom heter han nästan stjärt.


   
SvaraCitera