Aviseringar
Rensa alla

Geniknölen


Ämnesstartare

Vill bara kolla hur pass vanligt den så kallade geniknölen (protuberantia occipitalis externa) är. Det är tydligen en knöl på den nedre, bakre delen av kraniet. Jag har själv en, vart först orolig när jag la märket till den men efter att ha läst på lite är det tydligen helt naturligt. Så gott folk, för era fingrar till den nedre bakre delen på era kranier och känn efter! Vill som sagt få en liten överblick i hur pass vanligt detta egentligen är.


   
Citera

alla har en den är lite olika stor men alla har en det fäster muskler och så i den så man kan inte sakna den


   
SvaraCitera

har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

alla har en den är lite olika stor men alla har en det fäster muskler och så i den så man kan inte sakna den

Jaså det visste jag inte. Dock tycks den ju vara olika stor hos olika människor. Just min är gigantisk [crazy] Så det jag nu skulle vilja veta är hur pass vanligt det är att ha en lite större variant, ni som har det kan väl skriva, så jag får en liten överblick [crazy]

Hehe kanske låter konstigt att jag över huvud taget intresserar mig för detta. xD


   
SvaraCitera

youMadBro:

det jag nu skulle vilja veta är hur pass vanligt det är att ha en lite större variant

vet inte vad som är normalstort, litet eller stort [tard]
har en knöl iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vet inte vad som är normalstort, litet eller stort
har en knöl iallafall

vet inte heller hur man skall definiera en stor geniknöl, men en som känns tydligt och sticker ut borde väl klassas som stor..

fler? [crazy]


   
SvaraCitera