Aviseringar
Rensa alla

Genre du absolut inte tål!


KoerV
Ämnesstartare

Hej!

Alla (borde) har en genre som man själv inte förstår sig på folk som lyssnar på den specifika musikstilen...

Den genre som jag tycker är VÄRST är fan dubstep. Någon som älskar dubstep och kan förklara var det musikaliska finns? Bara massa jävla auto-tune som snurrar hur som haver. Blir fan full när jag hör denna genre...

SJÄLV DÅ?


   
Citera
Ämnesetiketter

dupstep måste jag nog med säga, eller hardstyle eller all den typen av tjafs. RNB är även heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt jävla sämst.


   
SvaraCitera
KoerV
Ämnesstartare

Budolicious:

dupstep måste jag nog med säga, eller hardstyle eller all den typen av tjafs

Word.


   
SvaraCitera
Paseo

Håller med om dubstep och rnb. Fattar inte. Fattar inte rap heller. Men jag tror nog jag kan lära mig att lyssna på alla tre genom att vänja öronen. Njaa, kanske inte rnb.

Förr fattade jag inte metal heller, hörde ingen musik i det, men när jag var 13 hade jag en kompis som tvingade mig att lyssna på en massa. Nu tycker jag det är riktigt bra musik.


   
SvaraCitera

Ovanstående och jazz. Även om det i alla dessa genrer finns undantag.


   
SvaraCitera

Budolicious:

dupstep måste jag nog med säga, eller hardstyle eller all den typen av tjafs. RNB är även heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt jävla sämst.

Håller med. Klarar inte av låtar med remixade bebisröster i refrängerna heller, typ Playahead-musik.


   
SvaraCitera

rap...


   
SvaraCitera

det mesta inom svensk indiepop/-rock.


   
SvaraCitera

eller asså. det är det jag gillar minst. finns nog ingen genre jag verkligen inte tål


   
SvaraCitera

De flesta av er har inte hört riktig dubstep, bara brostep ala avicii och skrillex. Men det är okej, det är ingen väsentlig genre ändå, så för min skull kan folk kan hata det hur mycket dom vill

däremot:

Paseo:

rap

isola:

jazz

Okej jag förstår varför man inte gillar rap (för att man inte är insatt och förknippar det med 50 cent), men hur kan man ogilla jazz? VA

Själv så tycker jag att hardstyle och mainstream-pop är sämst. Nästan allt som spelas på svensk mainstreamradio är sämst. Katy Perry, Kesha, Takida, det är skitsamma, alla är lika kassa.

Schlager är också sämst, folk som gillar melodifestivalsbidrag borde se över sin musiksmak och fundera över om dom verkligen ens gillar musik.


   
SvaraCitera

och hur kan man ogilla detta


   
SvaraCitera
Paseo

Sur eller!!


   
SvaraCitera

Mawns:

De flesta av er har inte hört riktig dubstep,

Länka "riktig" dubstep då. Jag jobbade ett år med en som spelade det så fort han fick chansen nämligen, och hittils har jag inte lyckats hitta något jag ens gillar lite.


   
SvaraCitera

har iofs jävligt svårt för rockabillygrejer, vet dock inte om rockabilly är en musikgenre


   
SvaraCitera

Mawns:

, men hur kan man ogilla jazz? VA

men hallå, jättegnälligt. Låter som mobilsignaler.


   
SvaraCitera