Aviseringar
Rensa alla

Genusfria omklädnings-och duschrum


Ämnesstartare

Nu när vi har konstaterat och accepterat att även vanliga människor kan vara flator och stjärtgossar så finns det väl ingen poäng med att hålla könen separerade längre? Jag menar, snubben som byter om bredvid dig kan likaväl kolla in juvelerna på dig med ett pilskt leende precis som en heteronormativ man skulle göra om en kvinna.
Om sexualitet är anledningen till att separera könen i dylika situationer så har det liksom blivit poänglöst i dessa moderna tider (för att inte tala om att frekvensen av sexuellt ofredande i omklädningsrum homo och hetero emellan är mig veterligen praktiskt taget noll, så bör det inte vara ett giltigt skäl heller, liksom).

Stoppa genussegregationen, jämlikhet för alla osv.


   
Citera
Lounge

usch nej vill inte duscha med killar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte jag heller


   
SvaraCitera

tänk om man får stånd. det vill man ju inte. Inte den jag duschar med heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så det är bättre att eventuella homosexuella eventuellt får ta det lidandet istället för alla?
Böghatare


   
SvaraCitera

Nä. En konsekvens skulle sannolikt vara att färre kvinnor skulle våga sig in i dessa rum eftersom män i relativt hög grad tenderar vara obehagliga creeps mot kvinnor och till exempel våldta och förgripa sig på och sexuellt trakassera kvinnor.

Män kan sluta med det först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Nä. En konsekvens skulle sannolikt vara att färre kvinnor skulle våga sig in i dessa rum eftersom män i relativt hög grad tenderar vara obehagliga creeps mot kvinnor och till exempel våldta och förgripa sig på och sexuellt trakassera kvinnor.

Män kan sluta med det först.

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

män i relativt hög grad

Ögon i en plåthink:

våldta och förgripa sig på och sexuellt trakassera kvinno

Känner spontant att tyngdpunkten i det uttalandet bör ligga på ordet "relativt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

Känner spontant att tyngdpunkten i det uttalandet bör ligga på ordet "relativt"

tycker inte. tyvärr. [sad]


   
SvaraCitera
mynona

Rent teoretiskt låter det bra, men reellt är jämlikheten mellan könen inte så långt gången att man kan ta för givet att det skulle fungera utan risk för sexuella trakasserier.

Däremot kunde det teoretiskt fungera att ha omklädningsrum indelade efter sexualitet i stället för kön: gaytjejer och gaykillar som inte har sexuellt intresse av varandra skulle utan problem kunna byta om med varandra, men reellt fungerar inte heller det, för hur skulle man då kontrollera att någon verkligen är gay?

Det blir nog tyvärr bara besvär.


   
SvaraCitera

Luther Blissett:

Känner spontant att tyngdpunkten i det uttalandet bör ligga på ordet "relativt"

Okej. Även om inte du tycker att du gör det bör kvinnor få byta om utan att behöva oroa sig för creepomän. När vi har mindre av dessa mansproblem kommer den här problembilden avmattas. Vi kan snacka då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tycker inte. tyvärr. [sad]

Kan då inte påstå att jag någonsin träffat en man som sportar en "sexuellt ofredande är nice"-attityd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

mansproblem

Ser inte män som något problem i högre grad än vad kvinnor är problem, sluta kränka folk pga deras kön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

usch nej vill inte duscha med killar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller, just det, fuck


   
SvaraCitera