Aviseringar
Rensa alla

Geografi och allmän världskunskap


Ämnesstartare

Jag måste jobba på att bli bättre på geografi och liknande saker. Min allmänbildning är tyvärr väldigt låg och geografi är något som inte ändras som nyheter gör som man hela tiden måste vara insatt i = jobbigt. Så det skulle vara intressant att lära sig mer om världen i helhet.

Jag har sökt runt men hittar inte ett skit om det. Finns det någon som faktiskt sysslar med detta som råkar ha någon bra länk?


   
Citera

Gå ut genom dörren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EagleLord:

Gå ut genom dörren.

Och det lär man sig vad på?


   
SvaraCitera

ganska mycket. bättre än att läsa en bok; "Världen, allt du behöver veta", 200 sidor. var i kenya ett år. ar ett litet hum om världen här hemma nu. det räcker för mig. eller är du nyfiken på typ världens äldsta byggnad?


   
SvaraCitera

sylar:

Så det skulle vara intressant att lära sig mer om världen i helhet.

Spela BackPacker. [y]


   
SvaraCitera

Om du söker ren kunskap om länders position osv kan du ladda hem ett program som heter Seterra och börja fila. Annars är frågesportssidan vetgirig.se rätt bra, också, rent faktamässigt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

köp en jordglob 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EagleLord:

ganska mycket. bättre än att läsa en bok

Tvivlar jag på. Det måste vara bra mycket bättre att läsa fakta och lära sig om alla länder, än att åka utomlands för att ha roligt.

Simnudel:

Om du söker ren kunskap om länders position osv kan du ladda hem ett program som heter Seterra och börja fila. Annars är frågesportssidan vetgirig.se rätt bra, också, rent faktamässigt.

Great, precis vad jag letade efter.

EagleLord:

var i kenya ett år. ar ett litet hum om världen här hemma nu. det räcker för mig. eller är du nyfiken på typ världens äldsta byggnad?

Då är jag nyfiken hur du lyckades lära dig något om den övriga världen när du var i Kenya, för att troligtvis vara på semester. Jag har vart utomlands några par gånger tidigare och inte lärde jag mig ett smack om landet jag ens var i.


   
SvaraCitera

haha vm fan vill lera sej sånt?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabbe:

haha vm fan vill lera sej sånt?[bigsmile]

Är det en retorisk fråga eller misslyckades du totalt med att insé att jag vill lära mig sådant?

Man kan ju klaga på alla amerikanare om man är bra på det ju [party]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera