Aviseringar
Rensa alla

George Zimmerman frikänd


Ämnesstartare

Det har varit mycket protester i USA efter att den misstänkta mördaren George Zimmerman blev frikänd. Han misstänks för att ha mördat en tonåring vid namn Trayvon Martin. Det här har blåst upp till en stor media cirkus. Dels för att det finns inspelade telefonsamtal där Trayvon skriker 

 och dels för att han är svart så det spekuleras om att det ligger rasism bakom. Vad är folks tankar om det här? 


   
Citera

Är dåligt insatt i detta, men innan jag uttalar mig så gick inte Trayvon mot attack väl? 


   
SvaraCitera

sicilianmind: men innan jag uttalar mig så gick inte Trayvon mot attack väl

Enligt Zimmerman gjorde han det.
Men det vet man inte vad jag vet.


   
SvaraCitera

Aha, men då är det väl rätt svårt att uttala sig om man ej vet vad Trayvon gjorde? Men har läst för lite om detta alltså, vad tycker du?

Xisco:

Enligt Zimmerman gjorde han det.
Men det vet man inte vad jag vet.


   
SvaraCitera

sicilianmind: Aha, men då är det väl rätt svårt att uttala sig om man ej vet vad Trayvon gjorde? Men har läst för lite om detta alltså, vad tycker du?

Vet inte. Minns inte alla detaljer. Tycker att det känns rätt överdrivet att få döda någon om man KÄNNER sig hotad. Något bättre i Sverige där man inte får använda mer våld än vad nöden kräver.


   
SvaraCitera

Precis. Vill minnas att Zimmerman tyckte att han såg "misstänkt" ut. Zimmerman hade inte ens vaktbefogenhet. Konstigt att han blev frikänd nu när jag tänker efter. 

Xisco:

Vet inte. Minns inte alla detaljer. Tycker att det känns rätt överdrivet att få döda någon om man KÄNNER sig hotad. Något bättre i Sverige där man inte får använda mer våld än vad nöden kräver.


   
SvaraCitera

sicilianmind: Precis. Vill minnas att Zimmerman tyckte att han såg "misstänkt" ut. Zimmerman hade inte ens vaktbefogenhet. Konstigt att han blev frikänd nu när jag tänker efter.

Och att han fick order av larmcentralen att inte följa efter killen. Så det känns som om Zimmerman borde ha provocerat grabben.


   
SvaraCitera

Onekligen skumt. Antingen har rättsdomaren blivit mutad eller så var Zimmermans försvarsadvokat riktigt jävla duktig. 

Xisco:

Och att han fick order av larmcentralen att inte följa efter killen. Så det känns som om Zimmerman borde ha provocerat grabben.


   
SvaraCitera

sicilianmind: Onekligen skumt. Antingen har rättsdomaren blivit mutad eller så var Zimmermans försvarsadvokat riktigt jävla duktig.

Juryn som sade att han var oskyldig 🙂


   
SvaraCitera

Ge mig juryns namn så jag kan skicka cosa nostra på dem...ska kolla upp detta snarast. Alltså, rättens gång bakom det hela Söt

Xisco:

Juryn som sade att han var oskyldig 🙂


   
SvaraCitera

KomIntePåNågotBraAnvändarnamn:
Det har varit mycket protester i USA efter att den misstänkta mördaren George Zimmerman blev frikänd. Han misstänks för att ha mördat en tonåring vid namn Trayvon Martin. Det här har blåst upp till en stor media cirkus. Dels för att det finns inspelade telefonsamtal där Trayvon skriker 

 och dels för att han är svart så det spekuleras om att det ligger rasism bakom. Vad är folks tankar om det här? 

Tycker att det var bra att Zimmermannen blev frikänd. Bilderna på Trayvon som visas i media är falska och är 5-7 år gamla. Trayvon hade dessutom tidigare åkt fast för att ha sålt marijuana och hade ingen rätt att vara i det så kallade "closed community" där han mötte sin baneman. Vi får dessutom ta hänsyn till vapenlagarna i Florida som är bra mycket liberalare än de vi har i Sverige. Trayvon slog dessutom Zimmerman i huvudet (finns bilder på zimmermans skallskador). 2013, en knarklangare dog och direkt var det rasistiskt. Nu får folk ge sig.


   
SvaraCitera

djupaste: Trayvon slog dessutom Zimmerman i huvudet (finns bilder på zimmermans skallskador).

Jasså? Varför har detta inte nämnts för?


   
SvaraCitera

Xisco:

Jasså? Varför har detta inte nämnts för?

Den vänsterliberala median i USA. Sök upp det


   
SvaraCitera

Woah! Läste något helt annat, t.ex i Göteborgsposten. Fan, känns bull att inte kunna lita på median idag. Vart läste du detta?

djupaste:

Tycker att det var bra att Zimmermannen blev frikänd. Bilderna på Trayvon som visas i media är falska och är 5-7 år gamla. Trayvon hade dessutom tidigare åkt fast för att ha sålt marijuana och hade ingen rätt att vara i det så kallade "closed community" där han mötte sin baneman. Vi får dessutom ta hänsyn till vapenlagarna i Florida som är bra mycket liberalare än de vi har i Sverige. Trayvon slog dessutom Zimmerman i huvudet (finns bilder på zimmermans skallskador). 2013, en knarklangare dog och direkt var det rasistiskt. Nu får folk ge sig.


   
SvaraCitera
fuling

Uppblåst av amerikansk media, som vanligt. Trayvon var ett huvud längre än George. Vem vet vad som hände?


   
SvaraCitera