Aviseringar
Rensa alla

ger du pengar till tiggare och borde man göra det??


Lounge:

Jag tycker mest det är något som folk tänker för att slippa agera och dämpa sitt samvete.

+1

Lounge:

Som de som går runt med likadana paintlappar i kollektivtrafiken..

men men tycker ju så jävla synd om dem i klorna på en massa hemskingar 🙁


   
SvaraCitera

getalife:

haha jag kommer ihåg när min kompis en gång gav tiggaren en kattleksak

Hade hen tänkt att tiggaren skulle sälja den och få pengar eller var det ett sätt att håna eller skämta?


   
SvaraCitera

ja det göra jag, eller brukade förr, i en annan stad.


   
SvaraCitera

Ja, det händer, så länge de inte befinner sig i tunnelbanan och har med sig bilder på sina sjuka släktingar som behöver pengar till vård. Vanligtvis skänker jag dem en tjugolapp.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Saknar Munspelsmannen, btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hade hen tänkt att tiggaren skulle sälja den och få pengar eller var det ett sätt att håna eller skämta?

ja vi va bara 11 år och tänkte inte för [blush]

Schism:

Saknar Munspelsmannen, btw.

jag med [sad]


   
SvaraCitera

Absolut gehör.


   
SvaraCitera
time
 time

Ger inte oftast (det beror mest på att jag alltid har bråttom till målet, hellre än att jag skulle vara snål eller misstänksam) men om jag råkar ha växel i närheten och lite tid över ger jag.

Gav en tjuga till en helt underbar gubbe på Drottninggatan en gång för att han var så sjukt begåvad. Mådde dåligt över att han var så pass gammal för han skulle antagligen aldrig nå ut till de större massorna. Men helt fantastisk röst. [sad]


   
SvaraCitera
höna

brukar ge ibland. de som går runt på tågen och säger att de har "två barn varav ett är sjukt i leukemi gud älskar dig" typ är ju bara liksom ligor tror jag. och det står exakt samma sak på allas lappar så tror inte de får några pengar själva.
men ifall jag har några kronor löst så brukar jag ge till de som sitter på gatan eller spelar eller så.

en gång när jag var på stureplan, stockholms snobbigaste område så var det massor av uteliggare där bland alla rika snorungar på klubbarna, mådde så dåligt så jag gick till 7eleven å köpte massa mackor haha och gav dom cigg. var lite berusad men tror de vart glada ändå[blush]


   
SvaraCitera

höna:

mådde så dåligt så jag gick till 7eleven å köpte massa mackor haha och gav dom cigg. var lite berusad men tror de vart glada ändå

[love]


   
SvaraCitera
Lounge

isola:

men men tycker ju så jävla synd om dem i klorna på en massa hemskingar 🙁

jo.. men finns ju inget mer man kan göra mer än att inte stödja deras verksamhet


   
SvaraCitera

5 kr va ju ganska mycket, förstår att du ångrar dig

skrattar bara åt alla tiggare som går runt med en käpp i göteborg o skakar så vet ifan, ser så jävla kul och fejk ut.


   
SvaraCitera
Lounge

skrattar? är d något nytt att det finns fattiga människor eller

hur kan man ens håna någon så utan att ha något svart på vitt


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera
kachin

Jag brukar inte ge, köper hellre Faktum nån gång ibland. Tycker det är en bra tidning.
(säljs i gbg/runtom av hemlösa, hälften av pengarna går till försäljaren)


   
SvaraCitera

m3l.:

skrattar bara åt alla tiggare som går runt med en käpp i göteborg o skakar så vet ifan, ser så jävla kul och fejk ut.

[tard]

kachin:

köper hellre Faktum nån gång ibland.

brukar också göra. min farmor har gjort sig vän med flera säljare och köper jämt <3 hon är så fin


   
SvaraCitera