Aviseringar
Rensa alla

ger Silicia ökad hårväxt i allmänhet?


Ämnesstartare

Ja alltså, växer håret snabbare på övriga områden utöver huvudet om man använder Silicia?
Finns det förresten någon s.k. maxlängd på håret?
För i sådant fall är det ju hlet onödigt att ta de där pillrena.
Jag har hittills inte haft längre hår än ca 5-7 cm nedanför axellängd. Har ju varit tvungen att klippa det rätt ofta pga att mitt hår blir slitet så himla snabbt..


   
Citera
Ämnesstartare

kan ju vara värt att tillägga att jag plattar mitt hår i princip varenda dag... inte bra..men det kan väl inte påverka hur snabbt håret växer? [crazy]


   
SvaraCitera

nåtnytt:

Ja alltså, växer håret snabbare på övriga områden utöver huvudet om man använder Silicia?

nej, har ej märkt nån skillnad alls. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

nej, har ej märkt nån skillnad alls.

okej men har du fått önskad effekt? alltså längre hår


   
SvaraCitera

nåtnytt:

okej men har du fått önskad effekt? alltså längre hår

nej, ingenting alls.

slöseri på pengar.


   
SvaraCitera

nåtnytt:

Ja alltså, växer håret snabbare på övriga områden utöver huvudet om man använder Silicia?

ja, jag upplevde att det gjorde det.


   
SvaraCitera

nåtnytt:

kan ju vara värt att tillägga att jag plattar mitt hår i princip varenda dag... inte bra..men det kan väl inte påverka hur snabbt håret växer?

Kan tänka mig att topparna blir jävligt slitna/hårstrån bryts av pga. plattång i längden, så det bidrar nog till att du måste klippa topparna oftare än om du inte hade plattat håret = längre tid att se resultat.


   
SvaraCitera
Papper

Jag tycker det känns som att det fungerar, jag tror håret har blivit finare också. Jag har hört att plattång sliter på håret vilket leder till att håret blir mer slitet och att man måste klippa mer när man klipper sig.

Jag kör med Silica som Ica Kvantum har, det kostar 27:90. [y]

Hur ofta klipper du dig?


   
SvaraCitera

Funkar bara för vissa tydligen.


   
SvaraCitera

silica ger väll mer ett starkare hår, än ökat hårväxt om jag inte har helt fel. Sen hoppas jag du använder värmeskydd när du plattar [no-no]


   
SvaraCitera

är det inte det då står på förpackningarna till dem där plastkulorna man får med när man köper kläder? [cute]


   
SvaraCitera