Aviseringar
Rensa alla

Getingstick hjälp


Ämnesstartare

Nachac:

Getingar lämnar inte sin gadd, utan de är fria att sticka igen. Till skillnad från bin har de inte respekt nog att dö efter att de har stuckit.

okej, fan>:(

aristoteles:

Har bara blivit stucken en gång. Men hela min arm svullnade upp och kunde inte använda den på flera dar

[sad] kmr säkert inte kunna använda tummen på flera dar nu

hittils har jag:
1. använt nån salva som e mot bett o stick
2. sköljt iskallt vatten x124634
3. haft isbitar på tummen länge
4. använt ngt infektionsdödande medel
5. ätit värktabletter
6. tagit flera treo brustabletter på tummen
7. nu har jag zon-salva på, vet att de inte är tillförde men har alltid funkat innan när jag haft ont nånstans

slutsats = inget hjälper [shake]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

slutsats

Du försöker för hårt[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du försöker för hårt

ja, men ngt borde ju funka, right!? jag har mensvärk så det gör inte saken bättre! jag är pms:ig o sur o har svinont överallt så de skulle ju kännas bättre om åtminstone tummen skulle funka normalt igen.. [n] har massor med saker o göra men kan ej tack vare tummen idag haha. jag är så känslig, har jag lärt mig nu. [sad]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

jag är så känslig, har jag lärt mig nu. [sad]

Låt bara tummen vara, så länge du pillar på den kommer det inte bli bättre[cute]


   
SvaraCitera

När jag blev stucken i fingret så svällde hela armen. [y] Jag åkte till sjukhus och fick en spruta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Låt bara tummen vara, så länge du pillar på den kommer det inte bli bättre

går ju inte! hatar den nu. hade varit lättare utan tumme ;S

Geigerzähler:

När jag blev stucken i fingret så svällde hela armen. Jag åkte till sjukhus och fick en spruta.

kanske allergi då? [sad]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

kanske allergi då? [sad]

Ja.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

När jag blev stucken i fingret så svällde hela armen. [y] Jag åkte till sjukhus och fick en spruta.

Samma här, men ingen spruta fick jag[sad]


   
SvaraCitera

Men du måste va allergisk eller nåt. Nar jag blir stucken gör det ont en liten stund, efteråt får man nån konstig köldfrossakänsla typ, weird äre. Men svullnar gör det ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men du måste va allergisk eller nåt. Nar jag blir stucken gör det ont en liten stund, efteråt får man nån konstig köldfrossakänsla typ, weird äre. Men svullnar gör det ej.

tror ej de.. läste om de o då får man typ hjärtklappning, huvudvärk o liknande biverkningar. har inget annat förutom att det svider i tummen o att den e uppsvälld. 🙁


   
SvaraCitera

aristoteles:

Samma här, men ingen spruta fick jag[sad]

[n] Jag var så liten + allergisk mot en massa antibiotika och liknande. Jobbigt.


   
SvaraCitera

ohfckyou:

har inget annat förutom att det svider i tummen o att den e uppsvälld. 🙁

Äh men det försvinner la! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej nu ska jag förf*n rycka upp mig.. ska sminka mig o platta håret o så. palla låta tummen förstöra allt hejdp


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag var så liten + allergisk mot en massa antibiotika och liknande. Jobbigt.

Aaaw stackars[sad]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Aaaw stackars[sad]

JA! [cry] Så fort jag får någonting som lätt hade kunnat behandlas med antibiotika så får jag vara sjuk i flera månader. [mad]


   
SvaraCitera