Aviseringar
Rensa alla

gg


Ämnesstartare

Känner inte för skriva värsta texten men lång story kort... Jag är en kille mellan 16-20. Jag har haft hyfsat bra uppväxt.
Mina storebröder har åkt in och ut från fängelset sen tonårs åldern. De säljde droger å..leverade knark och vapen svart. Nu är de gammal 30+ och försöker få tbx deras liv.
Genom dem känner jag folk som jag kan köpa vapen av för 4k kr

Men sistondet har det spårat för mig för jag har blevit stämplad som knarkare eftersom jag rökte nästan hela förförra sommaren med en "tight polare" som golade ner mig för alla och nu ser dem flesta ner på mig även efter två års senare så ser de fortfarande ner på mig och jag känner hur de dömmer mig och det gör mig sjukt fustrerad att det har byggt upp social fobi för jag kände att jag alltid var på rampljus när jag var ute för trodde alla skulle döma mig som en knarkande tönt för mina "kompisar" gjorde det.

Den här sociala fobi får mig att bette mig sjukt konstigt. Mina händer skakar.. Svettas.. mitt huvud darrar. Jag byter position hela tiden. Andas som om jag har sprungit 2000mil. Jag känner mig typ som om jag våre en terrorist som har blevit påkommen när jag är ute^^ . Men det förstör verkligen mitt liv

Jag får ångest dämpande Medecin fast det gör mig bara dum och inget annat. jag har funderat på köpa en pistol och skjuta min så kallade kompis som golade ner på mig och få det förskönar han. Sjukta hans ben. Han drömmer om att bli fotboll spelare.

Jag tror jag lider av adhd elr nått jag har stunder var jag kan slå in en snubbes skalle med en öl flaska för han titta snett på mig.

Jag vill inte bli som mina bröder


   
Citera
Ämnesetiketter

Börja ta ansvar för din situation. Det är inte din kompis fel att folk ser dig som en knarkande tönt. Det är ditt eget fel för att du inte övertygat dem om att du inte är en sådan. Antagligen kommer du inte ens ha kontakt med dessa människor om ett par år ändå. 

Man har alltid alla val man kommer att göra framför sig och det går alltid att välja det bästa alternativet. Fortsätter man att göra det bästa av situationen så löser man allt.

Sluta fokusera på vad andra gör och har gjort mot dig och börja fokusera på vad du kan göra åt dig själv.


   
SvaraCitera
Haien

Försök dra dig ut ut de där kontakterna och gemenskapskretsarna.

Börja på något gymnasium eller högskola om du inte redan gjort det och för att ditt tidsspann var på 4år. Det kan ge dig något nytt at tänka på och drar dig mot ett bättre liv.

Om du försöker hålla dig borta från de som är kriminella så blir du inte som dina bröder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Börja ta ansvar för din situation. Det är inte din kompis fel att folk ser dig som en knarkande tönt. Det är ditt eget fel för att du inte övertygat dem om att du inte är en sådan. Antagligen kommer du inte ens ha kontakt med dessa människor om ett par år ändå. 

Man har alltid alla val man kommer att göra framför sig och det går alltid att välja det bästa alternativet. Fortsätter man att göra det bästa av situationen så löser man allt.

Sluta fokusera på vad andra gör och har gjort mot dig och börja fokusera på vad du kan göra åt dig själv.

Varför ska jag övertyga dem ens jag menar han va den som fick mig o röka i första början sen så tyckte jag det inte va ngt för mig så jag slutade 2014 sommaren helt.. Jag tycker inte om o bevisa grejer för folk.  hur menar du med övertyga. Ska jag springa ut med ett negativt  pissetest?  

"Sluta fokusera på vad andra gör och har gjort mot dig och börja fokusera på vad du kan göra åt dig själv." 
 
stämmer helt men jag kan inte tänka på sådan sätt. inte så lätt


   
SvaraCitera