Forumet - GI metoden

GI metoden

156 0 24

Spana också in:

Exclusive__:

Men jag har inte börjat än.. men funderar.

men antingen håller du dig borta från träningen och kör hårt på GI-dieten, eller så kör du hårt på träningne och äter gott med kolhydrater. jag tror träningen och en god kost ger det bästa resultat fysiskt och psykiskt [smile]
Pakanajuhla:

Varför skulle inte det fungera? [confused]

Jag har inte någon större koll, men den dietisten jag hade kontakt med gav mig en GI-metod där träning INTE fick förekomma, tror det var någon extrem GI-metod, ej säker, då denna metod skulle man enbart köra 2-3 veckor, för att sedan börja äta lite grövre bröd och dyl.

Allt handlar nog om hur hård GI-metod man kör med, kör man lattjo-GI funkar givetvis träning samtidigt, men utav min metod så hade jag knappt ork till att jobba sista dagarna.
Thats it:

Allt handlar nog om hur hård GI-metod man kör med, kör man lattjo-GI funkar givetvis träning samtidigt, men utav min metod så hade jag knappt ork till att jobba sista dagarna.

Det var nog en hårdkur med inriktning åt GI-håll på de få kolhydrater som tilläts.
Om man inte bantar är låg GI-mat är utmärkt och för det mesta bättre, inkl till träning.