Aviseringar
Rensa alla

Gick du påskkärring som liten?


Ämnesstartare

Flera år Hjärta På dagis fick man gå in och sjunga påsklåtar för de äldre på skolan (skolan o dagis satt ihop)


   
SvaraCitera

isola: Ja, flera år!

Det är la klart! Gratis godis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja! Vad tror du om mig? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

målade endast ägg som liten näre va påsk, annars firar vi inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja

minns att det brukade ligga kvar snö på marken då också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja, flera år!

Jajamän! Så mysigt ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja, flera år!

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
målade endast ägg som liten näre va påsk, annars firar vi inte.

e typ d värsta, alla här är hetsiga och tävlar om vem som är bäst så brukar måla karikatyrer av dom på äggen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åååh, fick flashbacks nu

Påskstämningen på dagis var så bra, minns äggjakterna nu åååh        


   
SvaraCitera
Paseo

isola: Ibland

varje år jag gick på dagis, 2-6 år, gick vi alla som påskkärringar och påskgubbar till det näraliggande ålderdomshemmet och överraskade de gamla med påskteckningar. 
efter dagistiden brukade jag alltid vara påskkärring hemma men bara ibland hände det att jag gick och knackade dörr med kompisar


   
SvaraCitera

Ja det händer nog några gånger. Minns inte vad jag försökte likna dock.


   
SvaraCitera

Från 4 års åldern till 12 års ålderRodnar. Dom senaste två/tre  åren har jag gått med som barnvakt åt syskon och kusiner.


   
SvaraCitera
Kudhos

isola: Ja, flera år!

NO SHAME PURE GAME


   
SvaraCitera

ja, men bara till grannarna jag kände (var en nervös unge, trodde alla var pedofiler), minns att jag tyckte det var pinsamt, men mina föräldrar ville att jag skulle gå med grannbarnen och min syster och jag ville ju ha godiset så sa inte alltför mkt emot. Om de andra jag gick med knackade dörr hos någon jag inte kände till gömde jag mig i trapphuset eller stod längst bak. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja, flera år!

jag o några polare gjorde alltid det. hade en korg vi fyllde med påskbrev. spenderade dagar med att rita, vad gör man inte för godis. var tider de


   
SvaraCitera