Forumet - gick hemifrån-hade en katt. kom hem-hade 3 och en halv

gick hemifrån-hade en katt. kom hem-hade 3 och en halv

1840 0 36
ja, du hörde rätt. just varit och sett blodig film på bio. kom hem till mer blod, in a way..

kattungar! en var död dock, så jag la den i lite papper i en tom pringlesburk och begravde den i sopnedkastet (därav 3 och en halv).

en unge är svart/vit och en spräcklig/vit. den döda var också svart, likt pappan som jag misstänker är den svarta katten som springer runt häromkring typ.
nu slipper jag köpa en katt till min mamma i julklapp (förutsatt att någon av ungarna är hane, för honkatter blir inte gosiga typ)..

ville ba dela me mig [smile] ska leta efter box nu där de kan bo. nigra-cat in a box!
flickansvekmigikväll:

(förutsatt att någon av ungarna är hane, för honkatter blir inte gosiga typ)

tvärtom juuuue
min honkatt som jag hade för några år sedan gosade massa
båda hankatterna jag haft, och en jag fortfarande har, är inte alls lika keliga efter ett år utan vill bara busbråka [n]

Spana också in:

isola:

Du har väl en lugn och bra plats för dem alla att ligga samt nära till kattlådan och maten för mamman? [cute]

aa då, självklart! de ligger i en låda nu också. [smile]

isola:

[tard] beror ju på hur du behandlar henne

nja, sant. men asså UB (kattmamman) har alltid varit skum, men köpte henne så..

hon verkar glad nu iaf, alltid tyckt synd om henne för att hon är så nervös typ.. har hört att de ska må bra av att få ungar
isola:

Ja, och det kommer hon att göra av kastreringen. Det är jobbigt att löpa och föda.

mm, men får väl la vänta ett tag innan man kan separera mamman/barnen? eller ta med hela paketet till veterinären på momangen?

isola:

Aw. Kom ihåg att vaccinera, avmaska och kastrera dem sen! Kom ihåg att alla kattungar har mask från födseln [no-no]

eeewy. men aa det ska jag göra. stackarn skulle ju fått något när hon var dräktig. trodde hon var kastrerad typ, eller hon är innekatt liksom..
flickansvekmigikväll:

mm, men får väl la vänta ett tag innan man kan separera mamman/barnen? eller ta med hela paketet till veterinären på momangen?

Nä, vänta ett tag.

flickansvekmigikväll:

eeewy. men aa det ska jag göra. stackarn skulle ju fått något när hon var dräktig. trodde hon var kastrerad typ, eller hon är innekatt liksom..

Ni har okastrerade hankatter lr smet hon ut?