Aviseringar
Rensa alla

Gilettes rakningsinstruktioner till barn


Ämnesstartare

Alltså vaaaa........
Jag är så jävla irriterad på ​Gilettes rakningsguide till barn/tonåringar, way to stötta problematiken med grupptryck samt förtryck. Självfallet riktas sidan enbart mot honor, ​och självklart är modern den rätta att gå till.

Och alla de hemska videos​!

Vad tycker ni, är det ok att företag framförhåller sådant här? Själv har jag bestämt mig att ALDRIG köpa något av Gilette då de uppenbarligen är: douchar.
Anser att detta är fett icke-okej.
Also: när hon ba "you also don't want to cut yourself" jag ba: JO NÄR JAG SER DETTA.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tycker ingenting.
Hälsn. åsiktslös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknad:

Tycker ingenting.
Hälsn. åsiktslös

[tard] hur kan man inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tycka att det finns annat att bry sig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kan tycka att det finns annat att bry sig om.

Det ena måste inte utesluta det andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur är detta värre än att lära tjejer vad för kläder som är snygga? Ser inte riktigt problemet då det inte är skadligt att raka sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att de döpt om könshår till bikinihår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Ser inte riktigt problemet då det inte är skadligt att raka sig.

Fast det kan det ju vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Hur är detta värre än att lära tjejer vad för kläder som är snygga? Ser inte riktigt problemet då det inte är skadligt att raka sig.

Fast, ingen har sagt att det är värre.

Ser stora problem och faror i att uppmana människor att raka sig är normen, och om man inte följer den så är man äcklig. Ser personer hur ofta som helst som ba "euwww kroppsbehåring är vidrigt [shake][shake]", samt att det ses som kvinnors plikt att hålla sig hårfri (män också, men inte i samma utsträckning).
När jag slutade raka mig tog det emot flera månader innan jag kände mig bekväm i min naturliga form, för många andra också. Är jävligt dåligt att folk känner sig äckliga i sitt naturliga jag.

Nintendo:

Gillar att de döpt om könshår till bikinihår.

Ja, gud förbjude att använda de riktiga termerna, de är ju farliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar Gilette bara p.g.a. dem gav mig en gratis rakhyvel[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Gillar Gilette bara p.g.a. dem gav mig en gratis rakhyvel[blush]

Och en himla massa hjärntvätt, är väl också hygien liksom [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast det kan det ju vara.

Om du är sämst i världen, då är det väl bättre att man lär sig av någon fjantig internetvideo än att man skär armarna av sig?

genus:

Ser stora problem och faror i att uppmana människor att raka sig är normen

Det är redan normen lika mycket som det är norm att klippa sig och inte har 8 meter långt hår. Själv rakar jag mig lite här och var men klipper mig inte, vet du varför? För att jag gillar det så. Att andra har ett problem med det (vilket de inte har) är inte för att Gilette gör konstiga videos utan för att det finns en marknad för konstiga videos av gilette.
På samma sätt är inte sexism i reklam det egentliga problemet, det egentliga problemet är att folk vill ha sexistisk reklam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"ligger helt i tiden"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Det är redan normen lika mycket som det är norm att klippa sig och inte har 8 meter långt hår.

Fast att inte ha 8 meter långt hår är ju inte direkt enbart norm utan vore ohemult opraktiskt i det samhället vi lever i, vilket någon cm benhår inte är 😛

Semi:

På samma sätt är inte sexism i reklam det egentliga problemet, det egentliga problemet är att folk vill ha sexistisk reklam.

Öh? Nej, människor föds knappast in i ett behov av sexistisk reklam, dock så finns ju sexistisk reklam i och med att sexism är väl utbrett och saker som anspelar på sex blir riktat till en stor konsumentgrupp, det är de vidriga företagen vi har att skylla som nyttjar knepen, anser jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Om du är sämst i världen, då är det väl bättre att man lär sig av någon fjantig internetvideo än att man skär armarna av sig?

Jag menade mer att om man rakar sitt könsorgan så kan risken för svampinfektioner öka. Dessutom kan vissa könssjukdomar sprida sig lättare i hårlösa områden som är rakade, ty det blir små sår och så efter rakning. [crazy]


   
SvaraCitera