Aviseringar
Rensa alla

Gilettes rakningsinstruktioner till barn


Ämnesstartare

genus:

Fast att inte ha 8 meter långt hår är ju inte direkt enbart norm utan vore ohemult opraktiskt i det samhället vi lever i, vilket någon cm benhår inte är 😛

Det är opraktiskt att inte tycka man ser schnygg ut.

genus:

dock så finns ju sexistisk reklam i och med att sexism är väl utbrett

Ja? Precis. Folk gillar sexistisk reklam, inte den sexistiska reklamens fel att den funkar.

Reklam har aldrig varit drivande för hur samhället formas, det har alltid varit tvärtom. Reklam är en reflektion av vårt samhälle och detta är reklam.

I ärlighetens namn bryr jag mig inte ett dugg om folk vill raka sig eller inte men eftersom att Gilette tydligen har folk som vill ha deras reklam så är det klart att de gör den. Om de inte hade gjort den så skulle folk fortfarande raka sig, enda skillnaden är att de inte skulle kanske raka sig med gilette.


   
SvaraCitera

genus:

Vad tycker ni, är det ok att företag framförhåller sådant här?

Informationen finns tillgänglig på deras hemsida för folk som söker efter den. Är det konstigt att man har videos för "nybörjare" när man säljer en produkt?

Finns även motsvarande macho filmer för killar hur man rakar sig första gången. Alla killar är inte fotbollspelande hunks heller, men det är samhällsnormen och det säljer att identifiera sina produkter med sexidealen.

Sen är det amerikanskt och känns lite larvigt, men ser inget större fel utom det.


   
SvaraCitera

jag tycker det va värre att tjejbenen på tipssidan var så inhumant smala.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

genus:

Är jävligt dåligt att folk känner sig äckliga i sitt naturliga jag.

Antar att du då inte heller använder tvål, deodorant eller tandborste?

Frippe96:

Alla killar är inte fotbollspelande hunks heller, men det är samhällsnormen och det säljer att identifiera sina produkter med sexidealen.

Alla män försöker inte se ut som "Freedrikk Ljungböööög" eller Cristiano Ronaldo. Den senare ser så fjollig ut att han mer eller mindre skulle kunna skita regnbågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

Antar att du då inte heller använder tvål, deodorant eller tandborste?

Å andra sidan så gynnar det din hygien, det gör inte rakning [crazy]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

genus:

Å andra sidan så gynnar det din hygien, det gör inte rakning [crazy]

För mat i skägget är ju så fräscht? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

För mat i skägget är ju så fräscht?

Fan, folk som har skägg borde ju bara vara nöjda [sad]

Men nej, då är det ju gynnsam rakning. Att barn med fjun på benen rakar sig är inte direkt för att de kan få mat i håret :PP


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

genus:

de kan få mat i håret :PP

oskar_det:

men jag får ju hår i maten annars [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha


   
SvaraCitera