Aviseringar
Rensa alla

Gilla exet


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem och skulle bara vela höra någon annans syn på det hela.

För nästan 3 år sedan bröt jag en förlovnining. Sedan dess har jag varit utomlands och fått leva livet. Det värsta är att jag har inte saknat min familj, men jag har saknat en kille och det är mitt ex.

Saken är att han har precis förlovat sig med sin flickvän, men jag vet om att om jag kommer hem och frågar om han vill bli tsm med mig igen så skulle han bryta sin förlovning och gå tillbaka till mig, eller jag är nästan säker på de. Vi är bästa vänner idag, men där var något som inte funkade.

Jag tror de som inte funkade då var att jag var tvungen att leva lite fritt och det har jag gjort. Jag vet inte om jag älskar honom, men jag vet om att jag gillar honom enormt mycket och jag vet att jag älskar honom som min bästa vän.

Vet inte om jag har någon direkt fråga, men jag kommer hem till Sverige om en månad och vet inte hur jag skall göra....


   
Citera

Har det gått så långt att han förlovat sig med en annan flicka är det ju seriöst och då lär han ju inte släppa henne bara för att du ber om det. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det som är saken, han har förlovat sig, men de e mer bara för att visa att han är tsm med henne, samma sak vi gjorde för 4 år sedan.. Han har själv sagt till mig att han tvekade och inte visste om han skulle göra de, men flickvännen ville.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Har det gått så långt att han förlovat sig med en annan flicka är det ju seriöst och då lär han ju inte släppa henne bara för att du ber om det.

Förlovningar är ej seriösa nu för tiden utan det är något fjortisar kan göra en månad in i relationen osv [crazy] Har en vän som förlovade sig när hon var 13.... [party]


   
SvaraCitera
smisk

Gud vad folk förlovar sig hit och dit...

Men om jag får säga mitt, så borde du prata med honom när du kommer hem. Om du verkligen tycker om honom och tror att det kan funka, så är det ju upp till honom. Skulle han ha känslor för dig, är det inte schysst mot hans fästmö om de fortfarande skulle vara tillsammans vid det laget, och skulle han inte han känslor för dig så har du iaf försökt.
Du kan dock inte vara 100% säker på att han lämnar den andra tjejen för dig, män är mystiska varelser som gör lite det de känner för.


   
SvaraCitera

det är sådär kärlek fungerar. Helt utan närvaro av något som helst förnuft. Bara att förtränga skiten, inget bara men iaf det enda rätta.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Förlovningar är ej seriösa nu för tiden utan det är något fjortisar kan göra en månad in i relationen osv Har en vän som förlovade sig när hon var 13....

Blir lite ledsen och illamående. Det är ju en sån jävla häftig grej när det sker på riktigt, att det är skam att människor avdramatiserar det hela med att göra det hela tiden.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Blir lite ledsen och illamående. Det är ju en sån jävla häftig grej när det sker på riktigt, att det är skam att människor avdramatiserar det hela med att göra det hela tiden.

Ja, håller med [sad] Vet jättemånga som förlovat sig men bara en som har gjort det i en "vi planerar att gifta oss"-process. Och folk verkar ju fråga "vill du förlova dig med mig?" istället för "vill du gifta dig med mig?" [cry]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Ja, håller med Vet jättemånga som förlovat sig men bara en som har gjort det i en "vi planerar att gifta oss"-process. Och folk verkar ju fråga "vill du förlova dig med mig?" istället för "vill du gifta dig med mig?"

Har förlovat mig i en "vi planerar att gifta oss"-process. Nu vet du två. [party]


   
SvaraCitera

Alltså hmm.

Du kan ju prata med honom när du kommer hem, men om han berättar att han vill vara med tjejen och inte dig måste du acceptera det. Det var du som behövde åka iväg osv.

Och om han erkänner att han har några känslor kvar för dig men ändå inte lämnar tjejen så kan det faktiskt vara så att du inte borde ha kontakt med honom. [sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Nintendo:

Vet jättemånga som förlovat sig men bara en som har gjort det i en "vi planerar att gifta oss"-process.

mediakatt:

Nu vet du tre.

[party]

nikkiii:

Jag vet inte om jag älskar honom,

Om du inte är hundra procent säker på att du faktiskt vill ha ett förhållande med den här människan tycker jag att du ska vänta med att lägga en spricka i hans nuvarande förhållande tills vidare.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nu vet du två.

timeisrunningout:

Nu vet du tre

Fint, finns kanske lite hopp för traditioner [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Nintendo:

finns kanske lite hopp för traditioner

Haha jadå. Fast i och för sig är det fortfarande lite svamligt, vi har sagt att om vi fortfarande står ut med varandra om typ fem eller sex år så slår vi våra påsar ihop. [blush]


   
SvaraCitera

Om du inte är helt säker, håll dig borta från hans dejting liv -,-"


   
SvaraCitera

smisk:

män är mystiska varelser som gör lite det de känner för.

[love]


   
SvaraCitera