Aviseringar
Rensa alla

Gillar du svensk hip-hop musik?


Ämnesstartare

mopsen:

du bör, eller ni, träna på uttala och att få det att låta lättare. du vet; kursiverat var ett citat från samma genre. för övrigt vill jag bara vädja om att skita i text som"ditt har varit dött sedan dem klippte din navelsträngoch det dog lite mer när jag knulla i din faders sängkom över dina lakan ja ejakulera"jag menar, kom igen broder. svenska är ett fult språk redan innan man börjar snakka som i hooden om allas morsor å farsor, bre.tror att kvinnorna finner sann intelligens är mer knullvänligt än sarrelakan.

Tack för kritiken!
Japp, uttalet är en av många saker jag jobbar på.
Angående "navelsträng/faders säng" raden så håller jag med dig om att såna ord helst ska uteslutas. Var i någon form av ilsken trans när jag skrev den här. Så jag ansåg väll att det lät elakt och fick vara med! ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Tycker att du har en otroligt skön röst.
Mjukhård på något sätt.

Det känns inte över the top eller tillgjord utan hårdheten verkar komma naturligt.
Jag känner däremot ingen energi från dig så du får nog jobba lite på att få upp ditt engagemang som om du var i en hetsig diskussion och var arg, hård, glad osv.
Men det som gör uttalet lite oskönt, som ovan sade är att du behöver mer flow. Jag hör hur du medvetet särar på orden och spottar ut dem för att skapa tyngd i varje ord. Det hade låtit skönare om du istället sade orden hela och sammanhängande och snabbare.

mopsen ovan har en poäng, ordet knulla är inte populärt bland musiker i Sverige. Det är fult och oskönt.
Lycka till!

Tusen tack för komplimangen! [smile]
Flowet har jag jobbat på väldigt mycket. Dock så är det där med att ha energi något som flera har sagt till mig men som jag aldrig helt har tagit åt mig. Men ska verkligen tänka på det i fortsättningen!
Och som jag i förra posten. Knulla är ett ord som jag vanligtvis inte använder på det sättet. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JB Den Andre:

Rent spontant vill jag påstå att du har en grym röst för rap. Jag blir dock vidare nyfiken på vad du använder för mikrofon egentligen? Det låter inte som om den gör dig rättvisa, i synnerhet inte då det slår över vid flera tillfällen, även om du så rappar högt eller lågt. Kan det kanske ha med att du håller micken allt för nära munnen? Pröva att flytta den lite från munnen och applicera ett puff-skydd. Räcker med en tunn strumpa ovanpå om du inte har tillgång till professionella grejer.

Ett ytterligare tips är att inte låta musiken överrösta din röst om det inte är meningen för ett artistiskt grepp. I nuläget låter det bara som ett misstag som resulterar i att det låter som en ren soppa.

Tack för komplimangen! [bigsmile]
Använder en "Samson G track" USB mic.(Med pop filter) Inte den bästa, men det var väll ungefär det min budget tillät mig att köpa. [crazy]

Dock tror jag personligen inte att det "soppiga ljudet" och överslagen beror på micen så jätte mycket. Utan snarare på min abilitet(Om man ens kan kalla de det) att spela in/mixtra/mastra.

Men jag tränar! Och förhoppningsvis så blir det väll bättre med varje låt ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rawrgasm:

Åh herre gud, lät inte bra nånstans. Du saknar flow, det mesta är enstavade rim. Nej inte bra enligt min mening. Du rappar även väldigt offbeat.

Tack för feedbacken! Skulle uppskatta om du kunde specificera lite var någonstans jag rappar offbeat.
Och sen är jag lite fundersam över det du säger angående enstaviga rim. Om det var "Kapitulera" du lyssnade på så vill jag nästan påstå att du har fel. För 'jag' använder inte ett enda enstavigt rim genom hela låten.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohjens:

minns snook- och petter-perioden. fina tider det därär faktiskt en riktig hejare på att rappa förresten

Var tyvärr för ung för att förstå vad de sjöng om på den tiden. [sad]

Nu lyssnar jag på båda för fullt! Så jävla synd att Snook splittrade... 🙁

Tackar så mycket![bigsmile]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

Svensk rapp är grymt.
Faktiskt hört dina låtar förr. helt ok texter men inte min stil.
Gillar din röst dock 😀

Det är verkligen inte tajt när du rappar. Öva så blir de nog grymt 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rosa:

Svensk rapp är grymt. Faktiskt hört dina låtar förr. helt ok texter men inte min stil.Gillar din röst dock :DDet är verkligen inte tajt när du rappar. Öva så blir de nog grymt 😀

Tack för komplimang och kritik! 🙂


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

eehgeeh:

tack för komplimang och kritik! 🙂

Np 🙂 fortsätter följa dig [y] lycka till


   
SvaraCitera

Det lät lite otydligt ibland, men du har en fin röst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det lät lite otydligt ibland, men du har en fin röst!

Tack för kritik och komplimang! 🙂


   
SvaraCitera

eehgeeh:
Om du fortfarande läser så antar jag att svaret är ja.
Om så är fallet så skulle det betyda allt om du tog en titt på min youtube och lämnade feedback!
http://www.youtube.com/eehgeeh

Är en ung kille från södermalm som håller på med musiken som en hobby.

https://m.youtube.com/watch?v=ab6bJfxPXxs 16 årig rappare från Uppsala 6år på nacken


   
SvaraCitera

https://m.youtube.com/watch?v=ab6bJfxPXxs 6år på nacken , små mixad låt från kommande ep


   
SvaraCitera