Aviseringar
Rensa alla

Gillar en tjej extremt mycket, vet inte hur jag ska hantera situationen


Ämnesstartare

Hej allihopa!

Jag har ett problem. Jag går mitt första gymnasieår och vet inte hur jag ska hantera denna situation.

Ända sedan jag började i min klass väcktes mitt intresse för en tjej. Detta är något väldigt nytt för mig då jag aldrig varit speciellt fast vid tjejer eller liknade, men den här tjejen WOW! Jag blir helt trollbunden av hennes blick. Allting med henne är helt fantastiskt. Hon är så otroligt vacker... och jag är så himla blyg. Nu vet jag inte om jag kommer förstöra alla mina chanser om jag bara biter ihop, går fram till henne och frågar om hon vill gå på bio eller liknande. 

Jag vet att det första många tänker på är: Skit i om hon säger nej, det finns massvis med andra tjejer. Men jag vill inte ha någon annan tjej! Jag vill ha henne och ingen annan. Som sagt, det här är första gången jag känner så här för en tjej. Jag har pratat med henne ett antal gånger men bara som en klasskamrat. Hon har säkert ingen aning att jag har så starka känslor för henne och det gör det ännu svårare...tror jag. En bra vän till mig sa att om man är väldigt självsäker och bara går fram till tjejen och visar vad man vill ha så får man oftast vad man vill ha men det är en väldigt stor chans att förhållandet inte håller länge alls om man börjar så.

 Jag vet inte om hon gillar mig eller inte, hon tror nog att jag är snäll och artig(jag hälsar på henne, håller upp dörren åt henne m.m) men är det verkligen vad tjejer vill ha? Jag har inte ett fantastiskt utseende direkt men jag är definitivt inte ful(jag får komplimanger då och då) men som sagt, jag är okej utseendemässigt. Jag vill inte framstå som en mes eftersom jag är så snäll och trevlig, och jag tror jag har gjort ett ganska bra jobb med det. Tjejer har tidigare visat intresse för mig men jag har aldrig känt något förrän jag träffade/såg henne. 

Jag vill inte upprepa mig men tro mig när jag skriver att hon är vacker och inte nog med det, hennes personlighet är ännu vackrare. Jag har inte vågat ta riktig kontakt med henne eftersom jag är rädd för att bli "friendzonad".  Jag hoppas verkligen att ni här på forumet kan hjälpa mig komma fram till något svar. Tack för att du läser det här för långa inlägget och kom ihåg att jag tar det här på fullaste allvar då mina känslor till och med har börjat kontrollera min sömn. 

Förklara gärna varför jag har så starka känslor nu för jag har aldrig känt så här tidigare. Tack på förhand


   
Citera
Ämnesstartare

Hur menar du med att ''jag har aldrig varit fast vid tjejer tidigare''`?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta kontakt med henne på annat vis då, skriv på fb eller något, om hon visar intresse tillbaka är det ju bara att föreslå att ni ska ses något utanför skolan


   
SvaraCitera

Det är svårt att gilla någon som går i ens klass. Men du behöver ju inte säga rakt ut att du gillar henne eller fråga om hon vill gå på dejt. Men något måste du våga göra! Fråga om ni kan plugga till ett prov tillsammans? Säger hon ja så kan hon ju inte hata dig. Prata med henne mer, skämta lite försök få henne att skratta och försök tolka hennes signaler? Visar det sig att hon bara vill vara vänner så kommer du över det. Men tänk om hon känner likadant och också är blyg? Chansa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte haft någon tidigare erfarenhet med tjejer. Aldrig känt ett behov att ta kontakt med en viss tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:
Det är svårt att gilla någon som går i ens klass. Men du behöver ju inte säga rakt ut att du gillar henne eller fråga om hon vill gå på dejt. Men något måste du våga göra! Fråga om ni kan plugga till ett prov tillsammans? Säger hon ja så kan hon ju inte hata dig. Prata med henne mer, skämta lite försök få henne att skratta och försök tolka hennes signaler? Visar det sig att hon bara vill vara vänner så kommer du över det. Men tänk om hon känner likadant och också är blyg? Chansa!

Hur skulle du föreslå att jag frågar henne något som att plugga till ett prov nu när jag inte känner henne så väl? 
Tack för det utvecklade svaret!


   
SvaraCitera

Bananawho:

Hur skulle du föreslå att jag frågar henne något som att plugga till ett prov nu när jag inte känner henne så väl? 
Tack för det utvecklade svaret!

Ja jag hade ju ingen aning om hur väl ni känner varandra. :p försök lära känna henne lite i skolan då? Om du ser att hon står själv eller när som helst. Du kan ju fråga något så enkelt som "tycker du om historia?" Eller vad som helst. Försök starta en konversation av något slag 🙂 är hon social tillbaka så kommer ni nog snart att bygga upp en slags vänskap där du lär känna henne? Eller om du sitter nära henne i klassrummet kan du fråga om nåt som gäller lektionen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

Ja jag hade ju ingen aning om hur väl ni känner varandra. :p försök lära känna henne lite i skolan då? Om du ser att hon står själv eller när som helst. Du kan ju fråga något så enkelt som "tycker du om historia?" Eller vad som helst. Försök starta en konversation av något slag 🙂 är hon social tillbaka så kommer ni nog snart att bygga upp en slags vänskap där du lär känna henne? Eller om du sitter nära henne i klassrummet kan du fråga om nåt som gäller lektionen? 

Så själva målet är att bara ta kontakt med henne och bygga en relation? Är det inte lätt att fastna som vän om jag bara pratar med henne i skolan?En till sak, ska jag flörta med henne lite då och då eller bara prata som en vän till att börja med?


   
SvaraCitera

Bananawho:

Så själva målet är att bara ta kontakt med henne och bygga en relation? Är det inte lätt att fastna som vän om jag bara pratar med henne i skolan?En till sak, ska jag flörta med henne lite då och då eller bara prata som en vän till att börja med?

ja men du måste ju börja med att försöka bygga en slags relation i skolan, om du känner att hon verkar vara intresserad av att prata med dig osv så kan du ju flörta lite oskyldigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocka_billy:

ja men du måste ju börja med att försöka bygga en slags relation i skolan, om du känner att hon verkar vara intresserad av att prata med dig osv så kan du ju flörta lite oskyldigt.

Nu har jag kommit hem efter en lyckad dag i skolan. Jag pratade med henne ett tag och hon verkade vara intresserad av vad jag hade att komma med. Jag gav henne en komplimang vid ett senare tillfälle och jag märkte att hon rodnade lite, och lyckades få ut ett "tack". Ska försöka prata med henne ännu mer imorgon och verkligen få lära känna henne och hon mig.
 Jag känner att jag är på rätt väg för att få det här att fungera. 🙂


   
SvaraCitera

Bananawho: Jag har inte vågat ta riktig kontakt med henne eftersom jag är rädd för att bli "friendzonad"

Hon kommer friendzona dig om hon känner att du borde vara en vän. Det finns inget du kan göra för att ändra hennes åsikt om det. Om hon är attraherad av dig så är hon det redan och då blir du inte det. Är hon inte det kan du bli friendzonad. Det är inget du kan påverka i stor mån. Så är livet.


   
SvaraCitera

Bananawho:

Nu har jag kommit hem efter en lyckad dag i skolan. Jag pratade med henne ett tag och hon verkade vara intresserad av vad jag hade att komma med. Jag gav henne en komplimang vid ett senare tillfälle och jag märkte att hon rodnade lite, och lyckades få ut ett "tack". Ska försöka prata med henne ännu mer imorgon och verkligen få lära känna henne och hon mig.
 Jag känner att jag är på rätt väg för att få det här att fungera. 🙂

perfekt ! 🙂 ju mer ni lär känna varann desto mer kommer du våga ta initiativ sen till nåt mer 🙂


   
SvaraCitera

le mycket till henne! Få henne att skratta. Fråga om hennes nr. Visa att du är intresserad av henne. 


   
SvaraCitera