Aviseringar
Rensa alla

Gillar en väldigt blyg tjej


Ämnesstartare

Hej

Nu är det så att jag har fått upp ögonen för en tjej i skolan och jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga eftersom hon är så jäkla blyg.

Hon såg inte direkt så bra ut i ettan och tvåan. Tandställning, lite nördig, allmänt ovårdad osv... så man kan säga att hennes självförtroende ligger på noll och det har jag fått bekräftat av en kompis som har vart kompis med henne väldigt länge.

Men nu i trean efter sommarlovet så har hon blivit gudomligt vacker, vi går inte i samma klass och känner inte varandra överhuvudtaget men vi har några lektioner ihop och jag brukar hänga med några från hennes klass, så hon vet ju vem jag är om man säger så.

Så min fråga nu är om ni har några tips om hur jag ska gå tillväga för att närma mig henne. Jag är rädd att jag ska komma fram för hårt för då kanske jag blir nekad eftersom hon är så blyg men samtidigt vill jag inte vara för snäll för ingen vill ju bli friedzoned.


   
Citera

Sitt bredvid henne när ni har lektioner tillsammans. Man kan lära känna varann lite då om det är gruppövningar typ.


   
SvaraCitera

OLLA HENNE I PANNAN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Sitt bredvid henne när ni har lektioner tillsammans. Man kan lära känna varann lite då om det är gruppövningar typ.

Hon sitter alltid bredvid sina kompisar, så det skulle ju bli lite konstigt om jag bara kom och satta med bredvid henne haha


   
SvaraCitera

cofeeshop:

sitter alltid bredvid sina kompisar

Bli kompis med någon av hennes kompisar så kanske du blir kompis med henne också [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Bli kompis med någon av hennes kompisar så kanske du blir kompis med henne också

Jag kanske ska formulera mig lite bättre.
Hon går i en ganska liten klass så dom brukar hålla ihop på rasterna, då brukar jag komma till dom och hänga med deras klass på rasterna eftersom jag är kompis med några därifrån.

Då sitter vi alla gemensamt i en soffa och pratar men jag får aldrig direkt någon personlig kontakt med henne. Eller aa, hon brukar ju inte säga så mycket heller.

Så det jag menar är hur jag ska närma mig henne på ett personligt sätt. Det är ju inte så kul att säga vad man tycker inför hela gruppen, då skulle jag ju genera henne och hon är redan skit blyg.


   
SvaraCitera

så du blir intresserad av henne först nu när hon blivit vacker?


   
SvaraCitera

cofeeshop:

Då sitter vi alla gemensamt i en soffa och pratar men jag får aldrig direkt någon personlig kontakt med henne

Men om ni råkar prata om någonting som hon också verkar vara intresserad av kanske hon kommer in i diskussionen också och då kanske du kan börja prata med henne lite mera så hon får upp ögonen för dig och ser dig som en "kompis".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

så du blir intresserad av henne först nu när hon blivit vacker?

Ja? Jag ställde en fråga om tips. Inte folk som ska predika om att utseende inte spelar någon roll osv...


   
SvaraCitera

pratar ni om något speciellt å hon inte har svarat så kan du ju fråga henne
Eller försök få henne att öppna upp sej själv lite, Säg hej när ni möts eller så


   
SvaraCitera

är väll bara fråga om hon vill göra något.
finns många trådar i detta ämne, något svar lär du kunna hitta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte direkt haft svårt att få tjejer. Men har aldrig haft någon tjej som henne, hon går i natur så hon har ju lite vett i skallen och hoppar inte i säng med första bästa om man säger så jag vill ju vara seriös med henne, det här är flickväns material det är därför jag inte vill förstöra mina chanser. Det är skillnad på flickvän och någon random som man är med en vecka eller två.


   
SvaraCitera

cofeeshop:

Hon såg inte direkt så bra ut i ettan och tvåan. Tandställning, lite nördig, allmänt ovårdad osv..

du är ett svin, låt henne vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

du är ett svin, låt henne vara

Du får tycka vad du vill. som sagt jag skrev här för att få råd av någon som kanske har vart i samma situation. Inte bli dömd, du känner inte mig och jag skrev även att jag ville vara seriös med henne.

Bara för att man inte la märke till henne förs nu gör det mig till ett svin?


   
SvaraCitera

cofeeshop:

Du får tycka vad du vill. som sagt jag skrev här för att få råd av någon som kanske har vart i samma situation. Inte bli dömd, du känner inte mig och jag skrev även att jag ville vara seriös med henne. Bara för att man inte la märke till henne förs nu gör det mig till ett svin?

kryp inte runt i ormboet då.

cofeeshop:

Bara för att man inte la märke till henne förs nu gör det mig till ett svin?

handlar mer om hur du beskrev hennes "första version"


   
SvaraCitera