Aviseringar
Rensa alla

Gillar han mig?


Ämnesstartare

Vill först säga att jag går i 7'an och han i 9'an, och att vi knappt är kompisar.

Allt började för flera veckor sedan då en kille började säga "Hej Heidie" till mig, bara för att jag är lite lik en i hans klass som heter Heidie.
Först tyckte jag ju det var kul att en 9'a pratade med mig, även om vi aldrig träffats/pratat med varandra, och alltså inte kände varandra! Men när han hade hållt på att säga hej till mig i några veckor började jag gilla honom allt mer och mer, och nu kan jag knappt vara utan honom eftersom jag är så otroligt kär i honom! x)

För ca 1-2 veckor sedan, på en onsdag när skolan var slut och jag satt i bussen och väntade på att den skulle starta så att jag skulle få komma hem, sa min kompis, som satt framför mig i bussen, att jag skulle kolla ut, och ca 5-7m framför bussen gick han och tittade på mig, och vinkade åt mig! Han måste väl ha kollat eftermig, eftersom jag satt i bussen med en massa säten framför mig, eller?
På fredagen samma vecka, var alla som inte gick i idrottsklass på en konsert på en musikskola, och när konserten var slut och vi skulle gå ut, stog han bakom mig och knuffade mig lite lätt, och han log åt mig.
Sen när vi stog där ute och väntade på att bussen skulle komma och köra oss tillbaka till skolan kollade han på mig. (Inte hela tiden, men ovanligt mycket.)
Sen när vi kom tillbaka till skolan gick han och hans kompis bakom mig och min kompis, och jag är 95% säker på att hans kompis sa "Men hälsa på henne då? Så farligt är det väl inte?" till honom.

På torsdagen eller fredagen veckan efter det, sa han "Tjena brudar! Vill ni följa med mig hem efter skolan idag?" till mig och min kompis när vi var i skolcafét.
Och det var det sista han har sagt till mig, är han kanske blyg?

Men han har inte glömt bort mig, för han kollar fortfarande på mig i ex. korridorerna. I måndags denna veckan kollade han in i biologisalen när min klass hade lektion..
Och samma måndag efter skolan, när han skulle gå till sin buss som stog bakom den jag satt i, kollade han på mig i flera sekunder, och jag kollade på honom minst lika länge.

Gillar han mig? Och vad ska jag göra? Det är bara några veckor kvar till skolavslutningen är, och då kanske vi aldrig mer ses igen? Jag står inte ut med tanken ...

Ursäkta för den kanske jobbigt långa texten, men hoppas att någon orkar läsa den och ger mig ett svar! 🙂 <3
Om det är något ni undrar ang. detta är det bara att fråga.


   
Citera
Ämnesetiketter

Shit alltså, orkade bara läsa första meningen[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehm han gillar dig säkert, säg något till honom! [smile]


   
SvaraCitera

Dreamsplash:

Gillar han mig? Och vad ska jag göra?

fråga honom om han gillar dej [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fråga honom om han gillar dej

Är jätteblyg, men ska tänka på det 🙂

Yogi:

Ehm han gillar dig säkert, säg något till honom!

Jo, ska nog det :p


   
SvaraCitera

bara han kan ge dig rätt svar vet du[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej tror bara att han vill ha dig som vvän[n]


   
SvaraCitera

Nej han vill ha sex.


   
SvaraCitera
Hando

Han verkar småkär i dig, men är blyg.


   
SvaraCitera

AAAAAAAAAAWWWWW, gulligt!
Kom igen nu, kirra kontakt innan avslutningen! [no-no]


   
SvaraCitera

Tittar du tillbaka på honom när han ler och så? Om du inte gör det vore det en bra start. Till slut kommer nog komma fram till dig och då kan du ju försöka få honom att hitta på någonting med dig. Om han inte gör det och ni är nära avslutningar så tycker jag att du ska gå fram till honom. Prova att gå fram med någon pratglad kompis när han kanske är med någon vän. Då börjar ju ni två prata automatiskt. [smile]

Lycka till.
[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Tittar du tillbaka på honom när han ler och så? Om du inte gör det vore det en bra start. Till slut kommer nog komma fram till dig och då kan du ju försöka få honom att hitta på någonting med dig.

Är du säker på att han kommer göra det?
Jag menar, jag bara sagt hej till honom någon gång när han hälsat på mig, och jag vet inte varför jag inte säger nåt även om jag vill... så det känns nästan som att han tycker jag är tråkig 😐


   
SvaraCitera
Jeay_L

Antingen tycker han att
du är skum
du är konstig
ful
snygg
sexig
o.s.v.

Eller så...
Gillar han dig
Är sån som kollar på folk (jag är sån brukar bli anklagad för att ragga på alla möjliga)
Vill han bara ha dig som vän
Är nyfiken på vem du är

Så det är väl bara att undersöka saken?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Dreamsplash:

Jag menar, jag bara sagt hej till honom någon gång när han hälsat på mig, och jag vet inte varför jag inte säger nåt även om jag vill... så det känns nästan som att han tycker jag är tråkig 😐

Hehe, jag tror inte han tycker det. Han förstår nog att du är blyg. Försök att gå fram när du har en vän bredvid dig. Det brukar göra så att man vågar säga lite mer. [smile]


   
SvaraCitera

Orkade inte läsa, men han hatar säkert dig.


   
SvaraCitera