Aviseringar
Rensa alla

Gillar hon mig fortfarande?


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett problem med en tjej jag verkligen gillar, och jag menar verkligen det.
Vi träffades för 2-3 månader sedan och började skriva med varandra, ganska snabbt utvecklades detta till mer personliga sms och jag märkte att hon började gilla mig, samma sak var det med mig, jag började gilla henne. Vi träffades ett par gånger och efter den 4 gången kanske så strulade vi till och med, sen dess har vi strulat varje gång vi varit med varandra dock var senaste gången 3 veckor sedan och vi har aldrig haft sex. Nu verkar det som hennes intresse för mig börjar avta, det är iallfall vad det känns som, hon skriver inte med samma anda som hon gjorde förut, det märker man ganska direkt, inte alls lika intresserad i att skriva och jag får alltid skapa nya saker att prata om. Men hon svarar fortfarande direkt så fort jag skickar ett sms till henne. Jag har alltid velat berätta för henne att jag gillar henne så mycket som jag gör och vill ta det till en ny nivå men orden fastnar i munnen för jag har varit rädd att hon inte tycker samma sak och då kanske vi inte ens kan vara vänner längre, men jag har endå alltid varit säker på att hon också har gillat mig men likt förbannat så fastnar orden. Nu skrev vi med varandra för någon dag sedan och pratade om hur killar och tjejer borde vara mot varandra och jag berättade hur jag var och samma sak gjorde hon, och hon sa även att hon verkligen hatar killar som inte vågar visa och berätta vad dom tycker, då brukar hon tröttna på dom killarna ganska fort. Jag kände mig träffad för det är lite så jag bettet mig känns det som. Jag samlade mod och bestämde mig för att verkligen skulle berätta nästa gång vi ses men då säger hon även "Men jag skulle ändå inte vilja ha något förhållande nu för jag var nyss i ett (5 månader sedan kanske) och har mycket att tänka på, men vem veeeeet vad som kan hända i framtiden.. (generad smily)". Det slog undan benen på mig rejält och det kändes som jag gjort bort mig och kommer aldrig få den enda tjej som jag någonsin älskat. Men endå finns det lite hopp kvar med tanke på det hon skrev på slutet. Varje dag tänker jag på henne så fort jag ser en annan tjej och jag vet inte om hon ens lägger en enda tanke på mig. Kärlek kan vara fantastikst men samtidigt väldigt ont. Dom första veckorna var dom bästa i hela mitt liv men dom senaste 2 har varit otroligt smärtsamt, att glömma bort denna tjej och kanske hitta någon annan finns inte på kartan känns det som, det skulle jag aldrig klara av.
Finns det någon tjej som kanske vet hur hon tänker och har jag gjort bort mig? Hur ska jag ta till väga, det känns inte lika bra att berätta för henne att jag gillar henne nu när hon sa det där om förhållande grejen för hon kanske riktade det mot mig. Snälla ge mig tips jag orkar inte sitta här ovetande och hoppas på bättre tider.. Vill ni veta något mer för jag kanske inte fick med allt som ni behöver veta för att hjälpa mig så kommentera gärna!
Mvh


   
Citera


   
SvaraCitera

fråga henne


   
SvaraCitera

En gång så hörde jag att det fanns ett ord som heter "Stycke". Jag vet inte riktigt vad det betyder men det ska tydligen vara bra när man skriver en wall of text.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ursäktar för att jag inte använde stycke indelningar men det var inte menat att bli så mycket text som det blev.

Toxix: kan du inte vara mogen nog för att ge mig seriösa svar så behöver du inte ens titta hit..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fråga henne

Jag önskar att jag vågar, men det känns konstigt att fråga "Gillar du mig?" efter den konversationen vi hade för någon dag sedan.


   
SvaraCitera

jag orkar inte läsa. Men vad tror du? Fråga henne?


   
SvaraCitera

Pellestor:

Jag önskar att jag vågar, men det känns konstigt att fråga "Gillar du mig?" efter den konversationen vi hade för någon dag sedan.

prova säga att du gillar henne och se hur hon reagerar


   
SvaraCitera
Paseo

Det bästa är alltid att fråga, då får man ordentliga svar. Ja, den som inte frågar får inte veta helt enkelt... Vad har du att förlora liksom? Om du frågar och hon säger "känner inte likadant vill inte ha förhållande" etc etc så vet du det och det kan du ju ändå inte göra något åt. Så frååga. [smile]

ToxicWithaHintOfSteam:

TACK TACK TACK behövde verkligen få gapskratta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

prova säga att du gillar henne och se hur hon reagerar

Tycker du det lika gärna kan ske i sms som i verkligheten för jag skulle nog föredra att berätta i verkligheten men dock skulle det vara lite "läskigare" eller hur jag ska uttrycka mig.


   
SvaraCitera

Paseo:

TACK TACK TACK behövde verkligen få gapskratta

varsågod 😀 you know i exist to nöja folk lixom[cool]


   
SvaraCitera

Pellestor:

Tycker du det lika gärna kan ske i sms som i verkligheten för jag skulle nog föredra att berätta i verkligheten men dock skulle det vara lite "läskigare" eller hur jag ska uttrycka mig.

i verkligheten! inte på sms. Då ser du ju inte hennes riktiga reaktion


   
SvaraCitera
Paseo

ToxicWithaHintOfSteam:

varsågod 😀 you know i exist to nöja folk lixom

Mmmhh ska fråga dig varje gång jag behöver gapskratta från och med nu!!!


   
SvaraCitera

Pellestor:

Jag önskar att jag vågar, men det känns konstigt att fråga "Gillar du mig?" efter den konversationen vi hade för någon dag sedan.

då är det ju bara glömma henne på en gång


   
SvaraCitera

Ja tror hon gilla dej... men int så mycke som du gilla henne... Men de kan man aldri räkna me att folk gör... ens största tillgång e en själv...


   
SvaraCitera