Aviseringar
Rensa alla

Gillar inte mitt utseende


Ämnesstartare

Hej! Jag gillar inte mitt utseende pga av att min näsa är ful både framifrån och från profil. O inte typ som en "vanlig ful näsa" utan den ser jättekonstig ut, ingen annan har en sån, ja har typ letat efter en likadan. Sen så tycker ja min haka är lite småful också men bryr mig inte så mycket. Problemet är att näsan förstör hela mitt ansikte. Jag gillar allt med mig själv annars, min mun, käke, ögon, panna, hår osv osv. Fast näsan förstör allt och gör mitt ansikte fult. Jag har tänkt på näsoperation vid 18 sen jag var 12-13 & nu är jag 15. Ibland så kan jag tom gråta för ja hatar den, o ibland så känns en operation självklar och simpel men ibland som att jag ändrar hela mig. Vill ha någon att prata om detta med för min familj känns inte som det bästa alternativet då ja inte vill såra mina föräldrar och tror ändå mamma aldrig skulle gå med på en sån sak som operation, hon har i princip förbjudit mig att tatuera mig, pierca mig, göra nå m. botox (inte för ja vill), osv. Hon pratar hela tiden om hur hemskt det skulle va om ja eller min bror hade gjort något sånt. Vad kommer hon isf att säga om ja säger att ja hatar min näsa o vill fixa till den? Inte så jätte mycket men har typ en klump som ja vill få bort. 

Någon som har samma problem eller inte heller gillar sin näsa? Känner att ja bara vill prata med någon. Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har inte direkt komplex för min näsa men du kan iaf prata med mig ändå om du skulle vilja Galen. Tycker för övrigt att din mamma tycker rätt om att ni inte ska tatuera er, pierca er och liknande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plastikoperation kommer inte att råda bot på grundproblemet utan endast symptomet: ful näsa. om du opererar näsan kommer du att märka en otillfredsställelse efteråt, och troligen även en känsla av att ha förorenat dig själv. 

alla har brister. alla har också goda sidor. att ha en vacker näsa med allt vad det innebär är troligen ett viktigt och härligt privilegium, men inte det enda som livet har att erbjuda. det märks till och med på din text att du är en person med goda egenskaper som har möjlighet till ett rikt liv och fina vänskaper.

om du i nuläget har svårt att få vänner på grund av din näsa kan du med fördel vänta ett tag. folk brukar lära sig att uppskatta fler kvaliteter när de växer upp och får en mer nyanserad och genomtänkt syn på tillvaron.

jag vill tillägga att det är fullt tänkbart att din näsa inte är ful utan bara ovanlig. jag tänker inte påstå att fula näsor inte finns, men när man är ung tenderar man att ivrigt leta fel på sig själv med den direkta omgivningen som norm och det behöver inte motsvara sanningen.


   
SvaraCitera
Kudhos

Alla ansikten är unika och har grejer här och var som man inte gillar så mycket. Ett lat öga, dåliga tänder, ojämna öron, krokig näsa. Det är det vackra med människokroppen. Alla är unika.

Ditt utseende är knappast så illa utanför ditt huvud som du tror. Du gör dig själv en större tjänst av att försöka acceptera ditt utseende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla kan ju inte se lika dana ut. Min näsa är också lite wierd men det skiter jag i. Jag är som jag är och det får duga. 


   
SvaraCitera

Kudhos: Alla ansikten är unika och har grejer här och var som man inte gillar så mycket. Ett lat öga, dåliga tänder, ojämna öron, krokig näsa. Det är det vackra med människokroppen. Alla är unika.Ditt utseende är knappast så illa utanför ditt huvud som du tror. Du gör dig själv en större tjänst av att försöka acceptera ditt utseende.

Håller med. Sen vill jag även tillägga att du bör känna dig fri att operera dig hur du vill. Om det skulle göra dig lyckligare så är det ju bra, men du bör lägga ned tid på att tänka igenom det ordentligt. Tänk om du inte skulle bli nöjd? Hur skulle du må då? Det är lättare att försöka bli nöjd med sitt utseende. Alla människor är vackra på sitt sätt. Alla har sina brister, och det finns många som oroar sig. Men varför ska man slösa bort sitt liv med att tänka illa om sig själv? Sluta söka fel och bli lycklig. Jag slutade bry mig och insåg att det finns viktigare saker i livet.


   
SvaraCitera

christover_bandy:
plastikoperation kommer inte att råda bot på grundproblemet utan endast symptomet: ful näsa. om du opererar näsan kommer du att märka en otillfredsställelse efteråt, och troligen även en känsla av att ha förorenat dig själv. 

alla har brister. alla har också goda sidor. att ha en vacker näsa med allt vad det innebär är troligen ett viktigt och härligt privilegium, men inte det enda som livet har att erbjuda. det märks till och med på din text att du är en person med goda egenskaper som har möjlighet till ett rikt liv och fina vänskaper.

om du i nuläget har svårt att få vänner på grund av din näsa kan du med fördel vänta ett tag. folk brukar lära sig att uppskatta fler kvaliteter när de växer upp och får en mer nyanserad och genomtänkt syn på tillvaron.

jag vill tillägga att det är fullt tänkbart att din näsa inte är ful utan bara ovanlig. jag tänker inte påstå att fula näsor inte finns, men när man är ung tenderar man att ivrigt leta fel på sig själv med den direkta omgivningen som norm och det behöver inte motsvara sanningen. 

Mycket bra skrivet. Tumme upp 

Men sen håller jag med om att du förstås får operera dig om du verkligen mår dåligt över din näsa och genuint tror att det skulle förbättra din livskvalitet. Var beredd på att bli besviken, bara.


   
SvaraCitera

Exakt samma situation.. Jag är nöjd med allt utan min näsa. Men min är stor och ful. Så pinsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte är nöjd med den så kan du göra en operation. Men är det verkligen värt det att göra en operation?


   
SvaraCitera

Förstår dig! Jag hatar också min näsa och vill opera den (vill göra en skrapning och ändra själva "nosen")


   
SvaraCitera