Aviseringar
Rensa alla

Gitarreffekter


Ämnesstartare

Jag har planerat att köpa någon pedal med gitarreffekter, helst med flera i en och funderar på antingen Digitech RP250, eller DIGITECH RP350. Någon som har eller har provat någon av dessa och vet om de är bra?? Jag vill inte köpa för att sedan bli besviken på hur det låter...
Annars är det toppen om någon ger tips om en multieffektspedal på mellan 1000 och 2000kr som är bra... [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

En v-amp kanske är bra? 🙂


   
SvaraCitera

Ekoxe:

Jag vill inte köpa för att sedan bli besviken på hur det låter...

Dra till närmsta bra musikaffär och testa, sen säger du att du kommer tillbaka när du har bestämt dig för att sedan köpa skiten billigare på nätet.


   
SvaraCitera

köp ett vintagedelay från ~82 eller så och skaffa stripigt, svart hår. sen kan du gärna börja skriva introverta texter och ta över som sångare. får du mer pengar så skaffa gärna en hel uppsättning vox-gitarrer och -förstärkare. sen har du framtiden säkrad.

modernt trams är fånigt.


   
SvaraCitera

Dunlop Cry Baby, [y]


   
SvaraCitera

Ekoxe:

Digitech RP250, eller DIGITECH RP350

personligen har jag upplevt att RP350 är bättre, eftersom du skrev DIGITECH i caps.


   
SvaraCitera

Ekoxe:

Annars är det toppen om någon ger tips om en multieffektspedal på mellan 1000 och 2000kr som är bra... [bigsmile]

No such thing. Tyvärr, om man vill ha en multieffektpedal som låter bra måste man pröjsa upp mot 4000


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera