Aviseringar
Rensa alla

Gitarrtråd


Ämnesstartare

Jag behöver hjälp [sad]
Har spelat ett tag, lärt mig dom enklaste ackorden och lärt mig en del låtar men jag vet inte var jag ska fortsätta eller hur jag ska fortsätta med att lära mig....
Jag har försökt lära mig alla dom lite "svårare" ackorden som F, B etc. men det går bara inte, vad är det jag ska träna på? Hur ska jag fortsätta lära mig gitarr?

+Vet ni några bra låtar man kan öva sig på, både ackord och/eller finger picking eller vad det kallas för?

+Berätta era tekniker när ni spelar!


   
Citera
Ämnesetiketter

Ta lektioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ta lektioner.

har ej råd


   
SvaraCitera

Les voleurs:

har ej råd

få råd. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Vet ni några bra låtar man kan öva sig på, både ackord och/eller finger picking eller vad det kallas för?

The Weary Kind är rätt trevlig att tralla på.


   
SvaraCitera

lär dig spela låtar du gillar bara, det tipset har jag fått. problemet är att jag inte har försökt än, så kan inte verifiera om det funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

få råd.

coolt att vara självlärd.

Buddah:

The Weary Kind är rätt trevlig att tralla på.

Googlade, den hade ackord jag kan.
tack


   
SvaraCitera

Les voleurs:

coolt att vara självlärd.

lika coolt som vara lärd av en gitarrlärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

lär dig spela låtar du gillar bara, det tipset har jag fått. problemet är att jag inte har försökt än, så kan inte verifiera om det funkar.

Har försökt, lyckats med vissa låtar men de flesta är alldeles för svåra...

Macktorsken:

lika coolt som vara lärd av en gitarrlärare.

har ej råd


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Har försökt, lyckats med vissa låtar men de flesta är alldeles för svåra...

spela något enkelt då

Macktorsken:

lika coolt som vara lärd av en gitarrlärare.

coolare att vara självlärd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

spela något enkelt då

men jag vill ju lära mig svårare, fast då måste jag öva upp mig på svårare ackord, men det vet jag inte hur jag ska göra.
Ond cirkel..


   
SvaraCitera

internet:

coolare att vara självlärd

Nä.

Les voleurs:

har ej råd

få råd.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

men jag vill ju lära mig svårare, fast då måste jag öva upp mig på svårare ackord, men det vet jag inte hur jag ska göra.

spela bara så löser det sig antagligen, precis som med det mesta andra ger övning färdighet...

Macktorsken:

Nä.

jo.

har en kompis som är självlärd som spelar helt annorlunda än de som lärt sig på musikskolan. han skriver/gör sjukt bra grejor i helt galna takter och egna ackord. tycker det är häftigare.


   
SvaraCitera

häftigare än en estet-ensamble soms pelar jazz och blues och rock


   
SvaraCitera

internet:

har en kompis som är självlärd som spelar helt annorlunda än de som lärt sig på musikskolan.

lol, tror du att alla som har lärt sig av lärare inte kan göra sådant? Det är klart när man har blivit bra på gitarr så börjar man spela på sitt egna vis. Det är i början man får lära sig "hur det ska vara" fast sedan så får man göra på sitt sett.


   
SvaraCitera