Aviseringar
Rensa alla

Gitarrval


Ämnesstartare

Nu är det så att min ekonomi är sämre än vad Mona Muslim skulle vara på att leda Svea.

Så jag har sökt en gitarr under 5000-lappen.

Det blir antingen en "Blueridge BR43" http://www.thomann.de/se/blueridge_br43.htm

Eller en "Ibanez AEG20E-TG"
http://www.thomann.de/se/ibanez_aeg20etg.htm?sid=cbb5768385af6a8b8b0ee32877f2673...

Någon som har erfarenhet av ena eller båda av dessa ?
Och vilken tycker ni jag ska välja ?
Nu finns det ju dessvärre inget ljudprov på Blueridgen på thomann.se , men sts.


   
Citera

ibanezen är snyggast, den andra var för ljus


   
SvaraCitera

Creator:

Någon som har erfarenhet av ena eller båda av dessa ?

Leta upp en musikaffär som har gitarrerna (eller kanske andra som du fastnar för) och PROVA. Man skall alltid provspela ett instrument innan man köper.

Stirra dig inte blind på märken och modeller. Utan det viktigaste är att du tycker den låter bra, ligger bra i händerna osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Stirra dig inte blind på märken och modeller. Utan det viktigaste är att du tycker den låter bra, ligger bra i händerna osv.

Jag har lyssnat på många videos på youtube med Blueridge-BR43 , där alla låter riktigt bra.

Och på thoman.se som jag länkade har du om du kollar noga ett ljudprov på Ibanezen , så ljudmässigt vet jag kvalitéerna , och de låter ganska lika.

Jag undrar lite mer om ngn har erfarenhet av gitarrerna , och deras tycke om giarrerna.


   
SvaraCitera

Creator:

Nu är det så att min ekonomi är sämre än vad Mona Muslim skulle vara på att leda Svea.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Creator:

så ljudmässigt vet jag kvalitéerna

Råder dig som sagt ändå till att prova innan du köper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Råder dig som sagt ändå till att prova innan du köper.

Var igår eftermiddag inne i närmaste musikkällare , där de hade Ibanezen rätt modell , men de hade bara Blueridge BR40.

Så jag undrade om det var någon stor skillnad i 40-serien.
Nästan ingen skillnad alls enligt han som jobbade där.
Bara att gitarrhalsen var lite tjockare på BR40.

Så nu blir det en Blueridge , även om den är 1000-lappen dyrare.

Men On Topic : Har du någon erfarenhet av någon av dessa gitarrer ? Vill veta vad majoriteten tycker om dem isåfall , blir de lätt ringrostiga osv.


   
SvaraCitera

Creator:

Har du någon erfarenhet av någon av dessa gitarrer

Njet. Kör med en Yamaha själv.


   
SvaraCitera