Aviseringar
Rensa alla

gjorde polisen rätt?


Ämnesstartare

 Polisen ville väll undvika eventuellt bråk. Dvs, bra agerande. Även om han borde ha sagt något till neger-utroparen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Att du får höra såna kommentarer.

Typ 4-3 år sen hände det väldigt ofta men vet inte varför det händer mer sällan nuförtiden... har hört det 2 gånger iår iaf


   
SvaraCitera
mynona

Nä hn gjorde inte rätt etiskt, men polisen agerade troligen bara automatiskt för att undvika alla former av konfrontationer som kunde urarta, så det behöver inte betyda att hn ansåg att det var du som attackerade eller hade fel eller dylikt. det kan det förstås, men varför inte vara positiv. men jag vet hur irriterande det är när det är en själv folk säger åt trots att det inte var en själv som började och trots att man har rätten på sin sida. man får ta det som att folk säger till den part som har rätten på sin sida därför att den framstår som mer resonabel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Nä hn gjorde inte rätt etiskt, men polisen agerade troligen bara automatiskt för att undvika alla former av konfrontationer som kunde urarta, så det behöver inte betyda att hn ansåg att det var du som attackerade eller hade fel eller dylikt. det kan det förstås, men varför inte vara positiv. men jag vet hur irriterande det är när det är en själv folk säger åt trots att det inte var en själv som började och trots att man har rätten på sin sida. man får ta det som att folk säger till den part som har rätten på sin sida därför att den framstår som mer resonabel.

vet ej varför men kunde inte sluta skratta när jag gick därifrån XD


   
SvaraCitera
mynona

Börg:

vet ej varför men kunde inte sluta skratta när jag gick därifrån XD

bra reaktion. man ska skratta så mycket man kan. då man lär sig att skratt är en reaktion på flera känslor också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja

"Han började" är dagisargument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucille: Ja

"Han började" är dagisargument.

Har aldrig sagt "han började därför ska jag göra samma sak".. är det fel att konfrontera folk när de gör fel eller?


   
SvaraCitera

Jag tycker både och. De vill ju inte ha bråk, han kanske slår dig och de kanske trodde att du skulle slå honom.

En fråga från vilket land är du från? om du är från Afrika så kanske de tror att du är våldsammare än vad du är, rent idiotiskt men det är kanske därför. Vissa människor är coola(=lugna) och det som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg: varför röstar alla på ja?

mynona: Nä hn gjorde inte rätt etiskt, men polisen agerade troligen bara automatiskt för att undvika alla former av konfrontationer som kunde urarta, så det behöver inte betyda att hn ansåg att det var du som attackerade eller hade fel eller dylikt. det kan det förstås, men varför inte vara positiv. men jag vet hur irriterande det är när det är en själv folk säger åt trots att det inte var en själv som började och trots att man har rätten på sin sida. man får ta det som att folk säger till den part som har rätten på sin sida därför att den framstår som mer resonabel.

Detta, plus att det är väldigt troligt att ditt sätt att gå mot honom antagligen uppfattades antingen som aggression eller som kunde blivit till aggression som hade fått situationen att urarta. Polisen kan ha varit mer medveten (och/eller försiktig) gällande ditt kroppsspråk än du själv.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja pga den konfrontationen hade antagligen ej lett till ngn fredlig debatt på närmsta café men de borde ju ha dragit neger-skrikaren i örat vadfasen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Detta, plus att det är väldigt troligt att ditt sätt att gå mot honom antagligen uppfattades antingen som aggression eller som kunde blivit till aggression som hade fått situationen att urarta. Polisen kan ha varit mer medveten (och/eller försiktig) gällande ditt kroppsspråk än du själv.

Vet ej asså... är rätt bra i att få arga snubbar att inte slåss och istället antingen bli min "polare" eller ursäkta sig själva, inte hotfullt direkt IMO. Gick inte ens emot honom nu när jag tänker efter och vände mig bara om typ. Tycker ändå dom borde ha låtit mig ha en dialog med snubben?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: ja pga den konfrontationen hade antagligen ej lett till ngn fredlig debatt

jodå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: om du är från Afrika så kanske de tror att du är våldsammare än vad du är, rent idiotiskt men det är kanske därför.

är inte från afrika men är lite mörkhyad Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börg: ja11

d skyddade dig fattar du väl         


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

d skyddade dig fattar du väl         

Lol mkt nödvändigt


   
SvaraCitera