Aviseringar
Rensa alla

Glass med godis imitten


Ämnesstartare

Är det någon annan som har ätit den glassen eller har jag drömt om den jättemånga gånger. Det var en isglass som kom med glassbilen och den hade samma form som piggelin fast i andra färger och lite större. Mitt i glassen fanns en godisbit. Den var så jävla god. Kommer någon ihåg den och finns den fortfarande? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

mums


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har för mig att den togs bort för att någon unge hade lyckats kväva sig själv på godiset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har för mig att den togs bort för att någon unge hade lyckats kväva sig själv på godiset.

Seriöst? Vad dåligt, man kan ju fan kväva sig på vad som helst, till exempel glasspinnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter gott men minns inte den glassen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ätit den, tror jag. Experimenterade mycket med glass i min ungdom, eller nä jag åt mest isglass och magnum classic, men ändå vill jag minnas denna glass.
Samt en klubba som hade tuggummi längst inne i sig, den satt på en gul pinne med lite rosa på sig vill jag också minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Seriöst? Vad dåligt, man kan ju fan kväva sig på vad som helst, till exempel glasspinnen.

Har bara för mig det, kan ha fel. Men med tanke på så mycket som har förbjudits av idiotiska anledningar så hade det inte förvånat mig om jag hade rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har säkert ätit den. någon som minns den där glassen som var grön INTE i glassform dock, utan kulor mmmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Samt en klubba som hade tuggummi längst inne i sig, den satt på en gul pinne med lite rosa på sig vill jag också minnas.

Den kommer jag ihåg också !

Angelize:

har säkert ätit den. någon som minns den där glassen som var grön INTE i glassform dock, utan kulor mmmmm

Edit:Länken funkade inte mn gruppen "Vi som vill ha tillbaka Solero Kulorna!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Den kommer jag ihåg också !

Finns den kvar tro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns den kvar tro?

Tror inte det, men jag hittade den inte lätt förut heller, typ bara i små kiosker på campingar och såna ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Tror inte det, men jag hittade den inte lätt förut heller, typ bara i små kiosker på campingar och såna ställen.

Ja, minns att jag brukade få den när jag väntade på bussen, mitt ute i ingenstans för att åka hem ifrån lantstället som liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jajuste så hette d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, minns att jag brukade få den när jag väntade på bussen, mitt ute i ingenstans för att åka hem ifrån lantstället som liten.

Då kan den ju fortfarande finnas kvar om vi har tur ! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Då kan den ju fortfarande finnas kvar om vi har tur ! [bigsmile]

Inte omöjligt! [bigsmile]


   
SvaraCitera