Aviseringar
Rensa alla

glömde p-piller


Ämnesstartare

hej. tar mitt p-piller klockan halv åtta varje morgon idag glömde jag och tog det klockan halv två istället. är jag inte lika skyddad nu?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kolla dokumentationen om ditt piller. Kanske kontakta någon som verkligen har koll? Företaget som har gjort pillerna kanske.

Att använda um som frågelåda för något så pass viktigt som det här känns lite... dumt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Kolla dokumentationen om ditt piller. Kanske kontakta någon som verkligen har koll? Företaget som har gjort pillerna kanske.

Att använda um som frågelåda för något så pass viktigt som det här känns lite... dumt [rolleyes]

Ja just det, jag kom på att alla andra inlägg här på um är så smarta. [ops]
Jag använder inte um som säker källa nej, men det hade bara varit skönt att få ett litet antydande till svar om hur de hela fungerar, jag hade nämligen inte bipacksedeln i näven i skrivande stund. Tack för ditt svar, litar på dig nu så ska ringa företaget imorrn, ni killar vet ju allt om sånt här! Helt underbart! 🙂


   
SvaraCitera

Man brukar vara skyddad i 36 timmar efter att senaste pillret togs, alltså har man 12 timmars "buffert", då man fortfarande är skyddad. Så jo, du är skyddad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera