Aviseringar
Rensa alla

Glömt att ta p-piller


Ämnesstartare

Jag käkar då prionelle 28
Glömde ta mina p-piller enda sen från söndags och senaste samlaget hade jag i lördags vad bör jag göra?
Jag käkade söndag-måndags tabletterna samtidigt men fortfarande vet jag inte hur jag ska göra just nu:/
Ligger på 2aveckan.


   
Citera

Alltså glömmer jag en dag så brukar jag ta två dagen efter.

Hade jag glömt flera dagar hade jag nog väntat tills efter mensen med att ta piller igen. För kroppen blir fucked up av alla hormoner ändå.

Men då är det kondom som gäller tills dess unge dam.


   
SvaraCitera

annan bra fakta: Har det inte gått mer än 36 timmar sen sista tabletten så är man fortfarande skyddad. Har det gått mer än 36 timmar sen sista tabletten så tar det en vecka tills man är helt skyddad igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Alltså glömmer jag en dag så brukar jag ta två dagen efter.Hade jag glömt flera dagar hade jag nog väntat tills efter mensen med att ta piller igen. För kroppen blir fucked up av alla hormoner ändå.Men då är det kondom som gäller tills dess unge dam.

Först o främst tack för snabbsvar, men hur blir det idag inför kvällen då? Ska jag avakta med att ta min tablett och fortsätta som vanligt?:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för ditt snabbasvar*


   
SvaraCitera

Emblazz:

Först o främst tack för snabbsvar, men hur blir det idag inför kvällen då? Ska jag avakta med att ta min tablett och fortsätta som vanligt?:/

mitt lite flummiga svar är för att jag inte riktigt förstår när du tog piller senast.

Du tog alltså två tabletter igår (måndag)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

mitt lite flummiga svar är för att jag inte riktigt förstår när du tog piller senast.Du tog alltså två tabletter igår (måndag)?

nej jag tog två tabletter idag när jag satt o kom på att jag glömt ta dem enda sen söndagskvällen :/


   
SvaraCitera

Emblazz:

nej jag tog två tabletter idag när jag satt o kom på att jag glömt ta dem enda sen söndagskvällen :/

så du tog söndagens och måndagens tablett idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senaste pillret som jag tog var lördagskvällen då jag hade samlag, dagen efter (söndag( glömde jag bort helt, Vaknade upp idag och kom på det, du kanske förstod nu.
Ursäkta att jag inte var så tydligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydlig*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yes det gjorde jag

Fingerprints:

så du tog söndagens och måndagens tablett idag?


   
SvaraCitera

Emblazz:

yes det gjorde jag

om jag var i samma situation skulle jag slänga tisdagens piller i papperskorgen och fortsätta som vanligt imorgon och hålla tummarna för att du inte får mellanblödningar och pms! Oftast går det bra, även om det inte är bra att ta hormoner oregelbundet.

Lycka till


   
SvaraCitera

och är du orolig så använder du kondom ett tag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

om jag var i samma situation skulle jag slänga tisdagens piller i papperskorgen och fortsätta som vanligt imorgon och hålla tummarna för att du inte får mellanblödningar och pms! Oftast går det bra, även om det inte är bra att ta hormoner oregelbundet.Lycka till

Så jag behöver inte oroa mig och ta ett gravtest eller något? Utan att jag bara ska forsätta som vanligt från o med imorgon och börja köra med kondom tills en vecka gått?


   
SvaraCitera

Emblazz:

Så jag behöver inte oroa mig och ta ett gravtest eller något? Utan att jag bara ska forsätta som vanligt från o med imorgon och börja köra med kondom tills en vecka gått?

nää, du var ju skyddad när ni hade sex i lördags eller hur?

kör kondom en vecka för att vara riktigt säker och oroa dig inte


   
SvaraCitera