Aviseringar
Rensa alla

glömt lösenord till iphone


Ämnesstartare

nu har olyckan varit framme.
Jag har glömt min iphone-kod trots att jag haft samma i över ett år, och jag sitter nu här i panikångest och vet inte vad jag skall göra.
Jag har varken icloud elr ngn kopia av iphonen på datorn(elr vad man nu säger), finns det någon möjlighet att liksom komma förbi låsskärmen och ta bort koden utan att kunna den? elr kan man använda ngt program på datorn?
jag vill helst heller inte återställa telefonen.


   
Citera

Ta några djupa andetag, vila lite och prova sedan igen. Jag var med om samma sak med en kod jag haft i över två år (mitt kontokort). Det borde komma automatiskt när du slappnar av och inte funderar så mycket över det. Om du mot förmodan inte kommer på koden finns det säkert nåt sätt att låsa upp den om du har typ IMEI-numret.


   
SvaraCitera

Du är nog körd om det är så det är som du beskriver. Bara å komma på lösenordet om det inte är så att du känner någon som är väldigt bra på att hacka Apple produkter. 


   
SvaraCitera

är det inte det man har puk-koden till? 


   
SvaraCitera

Går den inte att återställa med Apple-id? Har du en gammal version av iOS, typ IOS6 går det att återställa den via iTunes då stöldskyddet introducerades i iOS7


   
SvaraCitera

terrormat:
är det inte det man har puk-koden till? 

PUK koden används väl bara till SIM kortet? 


   
SvaraCitera

rogernw:

PUK koden används väl bara till SIM kortet? 

det gör den säkert. jag har noll koll på detta


   
SvaraCitera

terrormat:

det gör den säkert. jag har noll koll på detta

Jo men så är det.
Här har du en länk till Telia och en till Wikipedia.


   
SvaraCitera