Forumet - Glömt ta p-piller !

Glömt ta p-piller !

2396 0 21
Tjena, jag är en kille på 15 år. Min tjej har tagit p-piller i ungefär 1 ½ vecka. För 2 dagar sedan hade vi sex utan kondom och jag kom inuti henne. Nu 2 dagar senare så har hon glömt hennes piller hos hennes mamma och hon ska till sin pappa. Så hon kommer inte kunna ta sina piller på 2 dagar till. Och vi hade ju sex för 2 dagar sen. Så tror ni att hon kommer bli gravid nu ?? För jag har hört att spermier kan leva i 4-5 dagar. Och jag är fan as orolig nu ! Kommer hon bli det ? Är risken stor ?

Spana också in:

mediakatt:

är man missat att ta p-piller så ska man inte kompensera genom att ta flera på samma gång, utan fortsätta som vanligt.

på de piller jag provat har dte stått att man ska ta det glömda pillret så snart man kmmer på det, även om det innebär att man tar 2 piller samtidigt...
Säg det då till hennes pappa om det är där hon skulle vara? Att hon kanske får skjuts. Eller så är det bara för henne att ta buss, mm, är de så jävla svårt?
Ju längre tid ni väntar, kommer barnet att växa allt mer och kommer vara allt mer obehagligt att göra abort.