Aviseringar
Rensa alla

Glömt ta p-piller !


Ämnesstartare

Tjena, jag är en kille på 15 år. Min tjej har tagit p-piller i ungefär 1 ½ vecka. För 2 dagar sedan hade vi sex utan kondom och jag kom inuti henne. Nu 2 dagar senare så har hon glömt hennes piller hos hennes mamma och hon ska till sin pappa. Så hon kommer inte kunna ta sina piller på 2 dagar till. Och vi hade ju sex för 2 dagar sen. Så tror ni att hon kommer bli gravid nu ?? För jag har hört att spermier kan leva i 4-5 dagar. Och jag är fan as orolig nu ! Kommer hon bli det ? Är risken stor ?


   
Citera
Ämnesetiketter

Be henne testa sig om hon nojar och ha sex med kondom tills hon har tillgång till sina piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hon vill varken åka och hämta ut nya piller eller testa eller något.


   
SvaraCitera
time
 time

gugge96:

Men hon vill varken åka och hämta ut nya piller eller testa eller något.

[tard]

Varför inte? Vill hon bli på smällen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror hon inte vågar ifall att. Men tror ni att risken är stor nu ? :/ Om 2 dagar tar hon 2 st piller istället då, men eftersom vi gjort de för 2 dagar sedan och jag tror hon tog en imorse, tror ni risken är stor då?


   
SvaraCitera

haha gugge


   
SvaraCitera

gugge96:

Om 2 dagar tar hon 2 st piller istället då

Men nej. När man missat att ta p-piller så ska man inte kompensera genom att ta flera på samma gång, utan fortsätta som vanligt. Säg åt din flickvän att faktiskt läsa igenom anvisningarna för läkemedel hon tar.


   
SvaraCitera

gugge96:

tror ni risken är stor då?

risken finns. Var en duktig pojkvän och åk och köp graviditetstest åt henne nu.


   
SvaraCitera

mediakatt:

När man missat att ta p-piller så ska man inte kompensera genom att ta flera på samma gång, utan fortsätta som vanligt.

Fast cerazette är det ju ok att ta två piller på en gång! Fast ja, de är ju mer åt mini-pillerhållet än åt p-pillerhållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge96:

Men tror ni att risken är stor nu

Finns alltid en risk, det är ingen idé att säga om den är stor eller inte.
Hon har ju ett val: leva med rädslan att kanske vara gravid eller faktiskt testa sig och få svar.


   
SvaraCitera

mediakatt:

är man missat att ta p-piller så ska man inte kompensera genom att ta flera på samma gång, utan fortsätta som vanligt.

på de piller jag provat har dte stått att man ska ta det glömda pillret så snart man kmmer på det, även om det innebär att man tar 2 piller samtidigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, tack för svaren. Men jag är ändå orolig, jag menar.. det finns ju risk. 🙁 Och jag hoppas att p-pillren har hunnit förhindra hennes förlossning innan hon nu glömde :/


   
SvaraCitera

Nintendo:

Fast cerazette är det ju ok att ta två piller på en gång! Fast ja, de är ju mer åt mini-pillerhållet än åt p-pillerhållet.

Ingen koll på cerazette eller minipiller, men vet att man inte ska göra så med kombinerade p-piller.


   
SvaraCitera

gugge96:

hoppas att p-pillren har hunnit förhindra hennes förlossning innan hon nu glömde :/

[chocked]


   
SvaraCitera

gugge96:

jag hoppas att p-pillren har hunnit förhindra hennes förlossning

[cry]


   
SvaraCitera