Aviseringar
Rensa alla

Gmail


Ämnesstartare

Jag har ett dilemma. För några månader sedan avslutade jag ett Gmail konto som jag nu ångrar. Försökt kontakta Google men det är ju omöjligt. Fyllt i olika formulär men det blir bara pannkaka av det eftersom formulären är knasigt utformade. Ingen som vet hur man kommer i kontakt med Google (i USA eller Sverige)?

På Hotmail blir ju en adress åter ledig efter 270 dagar, är det samma med Gmail eller hur är det där? (Typiskt nog minns jag inte när jag avslutade kontot men i varje fall)


   
Citera
Ämnesstartare

varför ens någonsin avsluta ett gmailkonto? vad finns det att vinna på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skulle inte använda det? [confused]

Störande att ha massa inaktiva konton.

Hittade ett nytt sätt att kontakta dem på. Får se om det ger resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Becca:

Man skulle inte använda det? [confused]

bara att sluta använda det. samt, uppenbarligen så skulle du använda det. därav tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

bara att sluta använda det. samt, uppenbarligen så skulle du använda det. därav tråd.

Slutar du använda ett konto så försvinner den tillslut.

Haha ja, efterklok är lätt att vara i det här fallet. Aldrig ångrat mig tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Becca:

Slutar du använda ett konto så försvinner den tillslut.

oftast, ja. men det innebär inte att det är lika bra att ta bort det direkt istället för att låta det eventuellt försvinna någon gång i framtiden. om du däremot sparar det så kan du exempelvis vidarebefodra mail till någon mail som du faktiskt använder, om du skulle få något av värde på den gamla. antar iallafall att det kan göras med gmail.


   
SvaraCitera

"The Gmail system flags as dormant every Gmail account which remains inactive for six months. After a further three months, for a total of nine months dormancy, the system may delete such accounts. Other Webmail services have different, often shorter, times for marking an account as inactive. Yahoo! Mail deactivates dormant accounts after four months, while Hotmail matches Gmail's nine months."

http://en.wikipedia.org/wiki/Gmail


   
SvaraCitera